ارم نیوز گزارش داد، سه گروه سیاسی که ائتلاف العبادی با آنها اعلام توافق کرده، ائتلاف سائرون (دارای بالاترین آراء در انتخابات) مورد حمایت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، ائتلاف الحکمة به رهبری عمار حکیم و ائتلاف الوطنیة به رهبری ایاد علاوی، معاون رئیس جمهوری عراق هستند.

خالد العبیدی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده ائتلاف النصر گفت: مذاکرات اولیه با دو هیئت الحکمة و الوطنیة با نتایج مثبت و توافق‌های مشترک، تعیین خطوط کلی برنامه‌های دولت آتی در یک سقف زمانی روشن و نیز لزوم مخالفت با اصل سهمیه‌بندی‌ها در تشکیل کابینه به پایان رسید.

العبیدی اظهار داشت: با جریان الحکمة و لیست الوطنیة درباره تعیین بندهای توافقنامه و بررسی آنها به عنوان مقدمه‌ای برای امضای آن پیش از اعلام رسمی تشکیل فراکسیون بزرگتر توافق شد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ائتلاف النصر افزود: ما اکنون به توافق بزرگی با ائتلاف‌های سائرون، الحکمة و الوطنیة رسیده‌ایم و علاوه بر این توافق‌های پیشرفته‌ای با حزب دموکرات کردستان داریم و رایزنی‌ها را با برادرانمان در ائتلاف الفتح ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: درب‌های ائتلاف النصر به روی همه گروه‌هایی که با اصل سهمیه‌بندی‌ها مخالف هستند، گشوده است و این ائتلاف آماده مشارکت و همکاری در زمینه مبارزه با فساد و تعقیب و محاکمه مفسدن از هر گروه و فراکسیونی است.

همزمان با این اقدام ائتلاف النصر، کمیسیون عالی مستقل انتخابات روز پنج‌شنبه نتایج بازشماری دستی آرای مراکز رای‌گیری که متهم به تقلب بودند را اعلام کرد، به این ترتیب ائتلاف الفتح یک کرسی دیگر را کسب کرد و مابقی نتایج و نیز رتبه‌بندی فراکسیون‌ها به همان منوال باقی ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.