مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی برمحوریت علی لاریجانی بر حزب رهروان، اظهار کرد: تاکنون اعضای این حزب مشخص نشده است و دوستان در حال پایه ریزی حزبی تحت عنوان رهروان هستند.

وی افزود: لاریجانی قطعا در حزب رهروان حضور دارد و وی می تواند یکی از مهره های اصلی این حزب باشد.

لاهوتی درباره تلاش های لاریجانی برای حضور ناطق نوری به عنوان پدر معنوی حزب رهروان گفت: مطلبی در رابطه با حضور حجت الاسلام ناطق نوری در حزب رهروان نشنیده‌ام، اما در صورت حضور وی وزن سیاسی و مقبولیت حزب به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

وی در رابطه با اظهار نظر برخی شخصیت های اصلاح طلب و اصولگرا مبنی بر اینکه مستقلین حاصل ریزش این دو جریان هستند، اظهار کرد: اعضای فراکسیون مستقلین شخصیت های فرا جناحی بوده که منافع ملی کشور را با هیچ چیز معاوضه نمی کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاریجانی را فردی فراجناحی می‌دانم که مشی اصولگرایی داشته و به ارزش های انقلاب پایبند و معتقد است اما از سوی دیگر عقل دارد و او را عاقل تر از همه عقلای کشور می دانم.

لاهوتی با بیان اینکه یکی از فلسفه های تشکیل حزب رهروان حضور عقلای اصلاح طلب و اصولگرا است، تصریح کرد: اصلاح طلبی و اصولگرایی یک مشی بوده و ما برای اداره کشور نمی توانیم از مشی استفاده کنیم، بلکه برای اداره کشور یک حزب دارای اساسنامه و مرام نامه لازم است تا مردم به برنامه های آنها رای دهند، حزب مانند دانشگاهی است که افراد را تربیت، تنظیم و مراقبت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها مردم به احزاب و نه به افراد رای می دهند،گفت: گمانه زنی های برخی رسانه ها مبنی بر حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار زودهنگام است، رئیس مجلس فردی حسابگر بوده که در صورت احساس تکلیف قطعا در انتخابات حاضر می شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه در کشور خلاء احزاب کاملا محسوس است تصریح کرد: فلسفه تشکیل حزب رهروان برای زمینه سازی حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.