رویترز گزارش داد، حزب تحریک انصاف بار دیگر اعلام کرد که این حزب سه نفر از اعضای پیشین بازیکنان کریکت را به عنوان دوستان قدیمی عمران خان برای مراسم تحلیف نخست وزیری دعوت کرده است.

فواد چودری، مسؤول مطبوعاتی این حزب اعلام کرد: در این مراسم تنها چند صد نفر مهمان دعوت شده و قرار است این مراسم به سادگی برگزار شود.

وی درباره دعوت از هیئت‌ها و مقامات خارجی برای حضور در این مراسم گفت: روسای (کشورهای اتحادیه همکاری منطقه‌ای کشورهای جنوب آسیا) سارک و دیگر هیئت‌های خارجی ممکن است به دلیل کمبود زمان دعوت نشوند.

با این حال یکی از سناتورهای حزب حاکم اعلام کرد که بازیکنان سابق کریکت عضو حزب از جمله کاپیل دو، نوجوت سینگ سیندو، سونیل گاواسکار برای مراسم سوگند دعوت شده‌اند. همچنین ستارگان جام جهانی برای این مراسم دعوت هستند.

از سوی دیگر، عمران خان روز جمعه با کمیسیونر عالی هند دیدار و گفت‌وگو کرد. عمران خان در این دیدار دوجانبه بر ازسرگیری مذاکرات میان هند و پاکستان به منظور گفت‌وگو درباره مسائل مورد اختلاف از جمله مساله کشمیر تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.

همچنین عمران خان نگرانی‌های خود را درباره نقض حقوق بشر در کشمیر اعلام کرد و گفت: امیدوار است اجلاس سارک هرچه سریع‌تر در اسلام‌آباد برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.