«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) تأکید کرد، مسکو به تحریم‌های ضدروسی آمریکا در ارتباط با پرونده مسمومیت سالزبری با اقدام مشابه پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که به بهانه مشارکت ادعایی در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس در سالزبری انگلیس وضع شده گفت: «ما مشغول کار روی اقدامات متقابل علیه آمریکا هستیم».

وی افزود: «روسیه این واقعیت را که مجبور است به جای اینکه در اندیشه ارتقاء روابط دوجانبه و خارج کردن آن از بن بست باشد، در حال تدارک اقدامات متقابل است، پنهان نمی‌کند».

یالات متحده شامگاه چهارشنبه به بهانه نقش ادعایی روسیه در مسمومیت جاسوس دوجانبه انگلیسی، دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرد. (جزئیات بیشتر) همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرد.

«دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه نیز روز جمعه در واکنش به این اقدامات واشنگتن گفت که تحریم‌های آمریکا به مثابه اعلان جنگ اقتصادی علیه مسکو است و از متحدان روسیه خواست تا ضرورت پاسخ به اینگونه اقدامات آمریکا را درک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.