به گزارش آناتولی، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، به عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف دولت اردوغان، نسبت به تحریم‌های آمریکای علیه ترکیه واکنش نشان داده و این اقدام واشنگتن را دشمنی نسبت به مردم ترکیه عنوان نموده است.

کمال قلیچدار اوغلو؛ رهبر حزب جمهوری خواه خلق روز شنبه در جریان نشستی در استانبول با اشاره به تحریم ترکیه از سوی آمریکا اظهار داشت که هرگز رویکرد خصومت آمیز را از کشوری که به عنوان متحد استراتژیک ترکیه شناخته می‌شود، نخواهیم پذیرفت.

اظهارات رهبر حزب مخالف دولت اردوغان یک روز پس از اعلام دو برابر کردن تعرفه واردات کالاهای ساخت ترکیه از سوی آمریکا صورت می‌گیرد که در واکنش به تداوم اختلافات میان آنکارا و واشنگتن صورت می‌گیرد.

کمال قلیچ دار اوغلو در سخنان خود گفت: توئیت ترامپ علیه ترکیه، غرور ملی مردم کشورش را جریحه دار ساخته است و ما هرگز چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت.

روز گذشته نیز وزارت خارجه ترکیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه گفته بود که آنکارا پاسخ مناسبی را به این تحریم‌ها در دستور کار قرار خواهد داد.

تنش‌ها در روابط آنکارا و واشنگتن پس از بازداشت یک کشیش آمریکایی در پایتخت ترکیه شدت گرفته است. دولت ترکیه این کشیش را به جاسوسی و همکاری با عوامل کودتای ناکام ۲۰۱۶ متهم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.