سردار حسین اشتری در دیدار با رئیس پلیس مرزبانی کشور عراق که صبح امروز در هتل پردیس برگزار شد، گفت: هر دو کشور اراده جدی برای تامین امنیت در مرزهای مشترک‌شان دارند و ما باید بتوانیم با همکاری یکدیگر وقوع جرایم در مرزهای مشترک‌مان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه پلیس ایران آماده است تا هر گونه همکاری با پلیس کشور عراق داشته باشد، گفت: چرا که ما معتقدیم دشمن دولت و مردم عراق دشمن دولت و مردم ایران است و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که آرامش در این منطقه حاکم شود اما ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا توسعه کشورهای استعمارگر در منطقه کاهش یافته و آنان به هدف خود که ناآرامی در منطقه است نرسند.

اشتری روابط میان دو کشور ایران و عراق را عمیق و دارای پیشینه‌ای چند صد ساله اعلام کرد و گفت: مردم و دولت ایران ارتباط بسیار خوبی با مردم و دولت عراق دارند و به واسطه سفر عتبات و اشتراکات فرهنگی و نیز سفر عراقی‌ها به ایران برای زیارت حرم حضرت امام رضا (ع) روابط خوبی میان مردم دو کشور وجود دارد.

اشتری ریشه این ارتباط را اعتقادی، دینی و فرهنگی برشمرد و گفت: بعد از سقوط صدام و ظهور گروه‌های تروریستی همچون داعش دولت و مردم ایران همواره در کنار مردم و ارتش عراق بودند و خوشبختانه توطئه بزرگی که از طرف آمریکایی‌ها به عراق تحمیل شد از سوی دولت و مردم این کشور خنثی شده است.

اشتری با تاکید بر اینکه اتحاد میان گروه‌های سیاسی، نظامی و مردم عراق سبب حل زودتر مشکلات در این کشور می‌شود خاطرنشان کرد: پلیس ایران نیز در کنار مردم عراق خواهد بود.

اشتری با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال خاطرنشان کرد: باید از همین امروز هماهنگی‌ها برای تسهیل در تردد زائران انجام شود. در مورد مرز خسروی نیز ما این آمادگی را داریم و اگر طرف عراقی نیز آمادگی بازگشایی مرز را داشته باشد و بتواند امنیت تردد زائران را تامین کند ما نیز می‌توانیم مرز را بازگشایی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.