خبرگزاری پرس اسوسیشن نوشت، استیو بنن راست گرا که از او به عنوان "مغز متفکر" پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا یاد شده و بعدا در دولت ترامپ برای مدت کوتاهی در کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد مشغول به کار بود، همچنین از تامین رابینسون، بنیانگذار لیگ دفاعی انگلیس به عنوان یک "نیروی طبیعت" تحسین کرد.

استیو بنن از برنامه‌هایش برای یک جنبش در سطح اتحادیه اروپا برای بسیج رای دهندگان ملی گرا و پوپولیست برای انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ سخن گفت.

او گفت که بعد از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا برای نوامبر سال جاری میلادی ۷۰ درصد زمان خود را در اروپا صرف خواهد کرد.

او در گفت‌وگو با ساندی تایمز گفت: لزوم وجود یک حزب پوپولیست‌تر در انگلیس وجود دارد و پیش بینی کرد که "حزب استقلال" موسوم به "یوکیپ" به عنوان یک نیروی انتخاباتی قدرتمند به لطف نارضایتی مردم حامی محافظه کاران از طرح بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس احیا خواهد شد.

گفته شده که استیو بنن در جریان سفر اخیرش به انگلیس با پیامک با بوریس جانسون در ارتباط بوده است و این استراتژیست آمریکایی با توصیف رابینسون به عنوان "ستون فقرات بریتانیا" بسیار خبرساز شد.

او گفت: وزیر امور خارجه سابق یعنی جانسون هیچ دلیلی ندارد که به خاطر صحبت‌هایش درباره زنان برقع پوش عذرخواهی کند و نمی‌بایست با چنین عذرخواهی در برابر محراب تصحیح سیاسی سر تعظیم فرود بیاورد!

بنن با اشاره به موضع بوریس جانسون درخصوص اینکه از ممنوع شدن پوشش برقع نیز انتقاد کرده، گفت: رای دهندگان پوپولیست می‌توانند "پیام را از سروصدای بیهوده تشخیص دهد" و پیام "درستی" که جانسون فرستاده را درک کنند. من بوریس جانسون را فردی در نظر می‌گیرم که فیزیک را در جزر و مد وقایع درک می‌کند. چنین افرادی بسیار نادر هستند.

او در عین حال صحبت‌ها درباره اینکه بوریس جانسون از رویکرد دونالد ترامپ در قبال سیاست رهنمود می‌گیرد را رد کرد.

بنن گفت: من مطمئن نیستم که بوریس از دستورالعمل ترامپ تا این حد پیروی می‌کند که به مردم آنچه را که می‌خواهند یعنی صحت و اعتبار می‌دهد.

او ادامه داد: بوریس فقط باید خودش باشد و فقط باید با ماهیت و تشخیص خود صادق باشد و من فکر می‌کنم که او پتانسیل این را دارد که نه فقط یک نخست وزیر خوب بلکه یک نخست وزیر بزرگ باشد.

بنن گفت که تیم او به طور روزانه با رابینسون که اوایل ماه جاری میلادی با رای قضات از یک مجازات حبس ۱۳ ماهه آزاد شد در ارتباط است هرچند که رابینسون با یک اتهام جدید مواجه شده که ممکن است مجددا او را به پشت میله‌های زندان بفرستد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.