رسانه های وابسته به تروریست ها روز یکشنبه اعلام کردند که براثر انفجار انبار مهمات در شهر سرمدا در شمال استان ادلب سوریه یک ساختمان چهار طبقه به طور کامل تخریب شد.

این انبار سلاح وابسته به یک تاجر اسلحه و از تروریست های اخراج شده از استان حمص بوده است.

براساس آمار اولیه، تاکنون ۲۰ جنازه از زیر آوار بیرون کشیده شده که چهار تن از کشته ها از فرزندان تاجر حمصی بوده اند.

تلاش برای بیرون آوردن دیگر جنازه ها و نجات یافتگان احتمالی از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

ساختمان تخریب شده محل زندگی تروریست های اخراج شده از استان حمص و خانواده های آن ها بود که زیر زمین آن تبدیل به انبار سلاح و مهمات شده بود.

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها است. 

سوریه از اسفند ۱۳۸۹ با بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از ۱۲۰کشور جهان در قالب ۱۰۰ گروه درگیر است که در اثنای این بحران آمار تروریست ها تا ۳۶۰ هزار نفر نیز اعلام شد و در جریان اقدامات ارتش سوریه و مقابله با آنها شماری کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند. 

ارتش سوریه به دنبال پایان عملیات در جنوب این کشور و آزادی مناطق مختلف اکنون رهسپار شمال این کشور شده است تا مناطق اشغالی این بخش از خاک سوریه را نیز آزاد کند. 

شواهد و قراین نشان می دهد که ارتش سوریه بر اساس سیاست چماق و هویج در ادلب و شمال سوریه عمل می کند. 

در این روش ارتش ابتدا با پخش اعلامیه و دعوت به صلح از تروریست ها درخواست تسلیم و مصالحه کرده و در صورت عدم قبول این درخواست علیه آنان عملیات نظامی انجام می دهد.

مشابه این سیاست در درعا و جنوب سوریه نیز اجرا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.