اکسپرس گزارش داد، اختلافات بین آمریکا و متحدان و شرکای بزرگ تجاری‌اش به اوج خود رسیده است و دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- به بهانه محافظت از مشاغل و صنایع آمریکایی تعرفه‌های گسترده‌ای را بر کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا، چین و کانادا وضع کرده است.

پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با روزنامه " بیلد" آمریکا را آماج حملات خود قرار داد و گفت این جنگ اقتصادی در حال کند کردن و نابودی رشد اقتصادی است. وی در عین حمایت از توافقات به دست آمده در جریان سفر ژان کلود یونکر- رئیس کمیسیون اروپا به امریکا گفت این موافقت نامه تنها می‌تواند نخستین گام باشد.

آلتمایر در ادامه سخنان خود بار دیگر بر حمایت آلمان از برجام تاکید کرد و گفت: به واشنگتن اجازه نخواهیم داد که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم.

تاکنون شرکت‌های بزرگی چون دایملر، پژو و توتال مجبور به ترک ایران شده‌اند و برخی از شرکت های دیگر اروپایی به دلیل تحریم‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری در ایران را متوقف کرده‌اند.

آلتمایر گفت شرکت‌های آلمانی باید اجازه داشته باشند تا به هر میزانی که بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و دولت این کشور به همراه متحدان اروپایی خود به دنبال راه‌هایی است که ‌مطمئن شود تراکنش‌های مالی با ایران کماکان برقرار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.