هافینگتون پست افزود: روزنامه بوستون گلوب در مقابل آنچه «جنگ کثیف علیه مطبوعات آزاد» توصیف کرده، از روزنامه های سراسر کشور مصرانه خواسته است موضع هماهنگی را علیه حملات ترامپ برضد رسانه ها اتخاذ کنند. 

تعداد بیشماری از روزنامه تاکنون به این دعوت به جنگ پاسخ داده اند. 

بوستون گلوب این درخواست را هفته پیش مطرح کرد و از روزنامه ها خواست در سرمقاله های خود در روز پنجشنبه این هفته «خطرات حملات دولت به مطبوعات» را مورد انتقاد شدید قرار دهند. 

روزشنبه «مارجوری پریتچارد» (Marjorie Pritchard) معاون سردبیر بخش سرمقاله بوستون گلوب به سی ان ان گفت بیش از ۱۰۰نشریه- از روزنامه های بزرگ گرفته تا هفته نامه های کوچک- متعهد شده اند که در این تلاش هماهنگ مشارکت کنند. 

وی ابراز امیدواری کرده این تعداد بیشتر شود.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوستون کرونیکل، استار تریلبیون (چاپ ایالت مینه سوتا)، میامی هرالد و دِنورپست در میان بزرگترین نشریاتی هستند که توافق کرده اند در این طرح شرکت کنند.

پریتچارد گفت هر روزنامه ای سرمقاله مستقل خود را می نویسد و منتشر می کند. این بدان معنا خواهد بود که هر یک به این موضوع از زاویه دید خود نگاه خواهند کرد. 

وی افزود: تاثیر حمله ترامپ بر روزنامه نگاران از (ایالت) آیداهو تا بوستون متفاوت است. کلمات ما فرق خواهد کرد اما دست کم می توانیم توافق کنیم که این حملات هشداردهنده است.

ترامپ که بارها رسانه ها را «دشمن مردم آمریکا» توصیف کرده است، اوایل ماه جاری در یک گردهمایی در پنسیلوانیا رسانه ها را «اخبار مشمئز کننده ساختگی» توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.