محمدرضا داورزنی در حاشیه حضور در مراسم رونمایی از سند ثبت چوگان به نام ایران در سازمان یونسکو در پاسخ به سوال ایسنا درباره سرانجام ماندن یا رفتن کی‌روش از ایران و دغدغه افکار عمومی در این باره اظهار کرد: موضع وزارت ورزش این است که از هر گونه تصمیم فدراسیون فوتبال در این باره حمایت می‌کنیم اما طبق آخرین اخباری که در اختیار داریم این است که کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا به کار خود ادامه خواهد داد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره تایید قانون منع استفاده از بازنشستگان در ورزش ایران و سایر بخش‌ها گفت: طبیعی است زمانی که این قانون از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت و اجرای کامل آن هستند. این قانون در شورای نگهبان به تصویب رسید و هر گاه از سوی دولت ابلاغ شود، وزارت ورزش نیز به طور کامل آن را اجرا خواهد کرد و تمام افرادی که مشمول این قانون باشند، باید از سمت خود در ریاست فدراسیون‌ها و یا بخش‌های دیگر که قانون مشخص کرده کنار بروند.

وی همچنین درباره مراسم رونمایی از سند ثبت چوگان به نام ایران در سازمان جهانی یونسکو گفت:‌ این موضوع مسئولیت ما، میراث فرهنگی و فدراسیون چوگان را سنگین‌تر می‌کند چرا که از ایران به عنوان زادگاه چوگان این انتظار می‌رود که بیش از گذشته در این رشته فعالیت کند و چه به لحاظ میزبانی مسابقه‌های جهانی و چه حضور قدرتمند در رویدادهای جهانی، بسیار پررنگ‌تر از گذشته وارد میدان شود.

داورزنی خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند حمایت ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان از چوگان به عنوان رشته‌ای است که ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد. ما صرفا به چوگان به عنوان یک رشته ورزشی نگاه نمی‌کنیم چرا که این رشته جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ایران دارد. امیدوارم بتوانیم بیش از گذشته شاهد رشد و اعتلای این رشته باشیم.

وی درباره فعالیت بانوان در این رشته و موضع وزارت ورزش نیز گفت: از آنجا که پوشش بانوان سوارکار در این رشته کامل است و هیچ منافاتی با شئونات اسلامی ندارد، هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت بانوان در این رشته وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.