محمدباقر نوبخت در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رساندن پیام رئیس جمهور و اعضای دولت به مردم شریف، متدین و خوب این استان از اهداف این سفر است، البته دو هدف دیگر هم که مورد توجه می‌باشد که نخست در راستای پاسخگویی به خوبی‌های مردم آذربایجان‌شرقی است.

وی ادامه داد: آنچه مبنی بر مطالبه عمومی مردم از اتصال راه آهن میانه_تبریز بیان شد جزو مطالبه‌های ضروری و درست مردم بود که جزو تعهدات دولت قرار گرفت و خرسندم برای دومین بار به بستان آباد برای تسهیل مالی این پروژه سفر می‌کنم تا این خط هرچه سریعتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اذعان داشت: باید به مردم این استان بابت داشتن چنین امام جمعه‌ای تبریک عرض کنیم، مردم خوب و نورانی آذربایجان‌شرقی شخصیت‌های متناسب با خودشان را طلب می‌کنند، خوشبختانه آوازه همدلی حجت الاسلام آل‌هاشم با مردم مرز استان را در نوردیده است.

وی افزود: آنچه انتظار می‌رود این می‌باشد که نماینده ولی‌فقیه در استان نیز مانند ایشان ستون وحدت باشند که این اتفاق در آذربایجان‌شرقی رخ داده است.

نوبخت در خصوص پروژه راه آهن میانه_تبریز توضیح داد: ۱۳۲ کیلومترِ این راه آهن یعنی از میانه تا بستان آباد در مراحل پایانی قرار دارد و ریل گذاری شده و تنها کارهای جوشکاری مانده است.

وی تصریح کرد: برای ادامه راه آهن تا باسمنج که در حدود ۴۰  کیلومتر می‌باشد ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز می‌باشد که ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت اوراق پرداخت خواهد شد و ۱۵۰ میلیارد دیگر آن را نیز به محض بازگشت به تهران پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول درباره تاخیر در اتمام شدن این پروژه گفت: ظرف چند ماه آینده با قطار از میانه به بستان آباد خواهیم آمد و تاخیری که به وجود آمد به دلیل کمبود بودجه است؛ زیرا زمانی که وضع ما خوب بود قیمت نفت نصف شده بود و امروز هم از توطئه‌های دشمن خبر دارید.

وی از بسته‌هایی برای تقویت معیشت خانوارها خبر داد و اذعان داشت: گفت‌وگویی با رئیس جمهور داشتیم تا برای تقویت معیشت خانواده‌ها کارهایی انجام شده و بسته‌هایی آماده شود، دولت به این تکانه‌های بازار ارز فایق خواهد آمد زیرا بنیان‌های اقتصادی ما قوی است.

گفتنی است، محمدباقر نوبخت برای بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.