بخشی از مصاحبه با او را می خوانید:

 

به اجرا در تالار وحدت فکر کرده بودید؟ یا اساسا تقاضایی برای اجرا در تالار وحدت داده بودید؟

نه! از ابتدا به ایوان عطار کاخ سعدآباد فکر کردم چون به فضای ذهنی‌ام و طراحی صحنه مدنظرم نزدیک‌تر بود. منتظر آمدن تابستان بودم تا بتوانم از فضای ایوان عطار استفاده کنم و فضای زندان را در این جا بسازم. فضای بازی در اختیار باشد که بتوانم از ویدئومپینگ استفاده کنم و امکانات بیشتری برای اجرا داشته باشم.

گمان می‌کنید استقبال مخاطب چطور خواهد بود و با اثر ارتباط برقرار می‌کند؟

صد در صد ارتباط برقرار می‌کند. گمان می‌کنم هر کسی به تماشای این اپرا بنشیند صد در صد تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت، همانطور که شما تحت تاثیر قرار گرفتید. چون شما خبرنگارها معمولا دیر ارتباط برقرار می‌کنید. این پروژه بزرگ و ملی است. از این نوع اتفاقات در موسیقی ما نادر است و معمولا منم که اپرا روی صحنه می‌آورم. باقی اپرا روی صحنه نمی‌آورند، نمایش موزیکال می‌آورند. ولی کار من واقعا اپراست و هزینه‌های زیادی دارد و وقت زیادی می‌برد و تخصص و تکنیک خاص خود را می‌خواهد.

 

کنسرت- نمایش‌ها را جزو اپرا به حساب می‌آورید؟

نه! کنسرت- نمایش‌ها فقط یا روی آهنگ‌هایشان یک سری تصاویر می‌گذارند یا یکسری نمایش‌هایی آماده می‌کنند و به نسبت آهنگ‌هایشان نشان می‌دهند اما اپرا طوری است که نمایش و موسیقی با هم شکل می‌گیرد و یک داستان فنی را دنبال می‌کند. در اپراها معمولا سوژه‌ها اساطیری و دراماتیک هستند و با برنامه‌ریزی از روز اول طراحی می‌شوند و این طور نیست که روی آهنگ‌هایمان تصویر بگذاریم، در واقع زورتپانی نیست.

 

با توجه به اینکه خودتان تهیه‌کننده اثر هم هستید و با توجه به هزینه بالای اجرای چنین اثری، از نظر مالی در مضیقه قرار نگرفتید؟

وقتی کسی اسمش را تهیه‌کننده می‌گذارد یعنی قابلیت مالی هدایت چنین پروژه‌ای را دارد. من هر چقدر هزینه‌اش باشد پرداخته‌ام و می‌پردازم و در واقع هر چه در این سال‌ها ذخیره کرده‌ام، همیشه خرج کنسرت‌هایم می‌کنم. من مثل بقیه نیستم که بنشینم پول پارو کنم و تصمیم‌های هنری‌ام را بر مبنای معیارهای مالی بگیرم که اگر صرفید کار کنم و اگر نصرفید کار نکنم. این گونه نیست. من پول درمی‌آورم و خرج پروژه‌های هنری‌ام می‌کنم. من دلم می‌خواهد کارم و صدایم ماندگار شود به جای اینکه کیلویی پول دربیاورم.

و در مورد قیمت بلیت اشاره کرده بودید با توجه به شرایط موجود مبلغ آن را کاهش داده‌اید.

قیمت بلیت از 50 تا 150 هزار تومان است. این پروژه با هزینه‌ای که دارد و با کاری که برایش انجام شده است، قیمت بلیتش می‌باید از 300 هزار تومان می‌بود ولی الان زمانه‌ای نیست که بشود از مردم توقع مالی بالا داشت و ما با کمترین توقع این کار را انجام می‌دهیم. کسانی هم که پول خرید بلیت ندارند به من ایمیل زده‌اند یا در اینستاگرام دایرکت داده‌اند و به همه‌شان گفته‌ام بیایند و برایشان هم جایی را تعبیه کرده‌ام که هر شب تعدادی از کسانی را که پول خرید بلیت ندارند جا بدهیم. همچنین در اجرای هر شب، هشت بلیت برای خبرنگاران و اهالی رسانه در نظر گرفته شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.