سیدصادق کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، از اعلام ختم رسیدگی به پرونده یاشار سلطانی در جلسه دادگاه  روز ۲۱ مرداد ماه خبر داد و اظهار کرد: در جلسه پایانی آقای سلطانی، من به عنوان وکیل ایشان، وکیل آقای پیرهادی و وکیل آقای قالیباف حضور داشتند.

وکیل مدافع یاشار سلطانی، ضمن مثبت ارزیابی کردن روند رسیدگی‌ها، عنوان کرد: با توجه به اینکه جلسات رسیدگی پایان یافت منتظر صدور حکم هستیم و انتظار ما این است که در راستای مبارزه جدی با فساد موکلم تبرئه شود.

وی افزود: اسناد منتشر شده مربوط به سازمان بازرسی کل کشور و فاقد طبقه بندی بوده است و هدف ایشان مبارزه با فساد در شهرداری و رعایت دقیق قانون آیین نامه معاملات شهرداری در واگذاری املاک بوده که همه مسئولین کشور به طور جدی به دنبال آن هستند.

به گزارش ایسنا، یاشار سلطانی سردبیر سایت معماری‌نیوز منتشر کننده گزارش واگذاری املاک شهرداری، اواخر شهریور ۹۵ بازداشت شد.

دادستان تهران سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ با تصریح به این‌که یاشار سلطانی تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان بازرسی کل کشور را انتشار داده است، گفت: حسب اظهارات و مکتوبات بازرس و هم‌چنین سربازرس سازمان بازرسی کل کشور در دادسرای تهران مبنی بر این که به یاشار سلطانی و برخی اعضای شورای شهر به صراحت و مکرر اعلام کرده و هشدار داده بودند که گزارش سازمان بازرسی محرمانه و انتشار آن ممنوع است، سوء‌نیت خاص متهم محرز می‌باشد؛ زیرا به رغم اطلاع از ممنوعیت انتشار جریان تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بخشی از قوه قضاییه، مرتکب چنین اقدامی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ۲۲ آبان ماه سال ۹۵ اعلام کرد که با تکمیل تحقیقات پرونده یاشار سلطانی، نامبرده با تبدیل قرار تأمین آزاد شده است.

جلسات اول و دوم رسیدگی به پرونده یاشار سلطانی روزهای هشتم و نهم مرداد ماه سال ۹۶ برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.