سید کمال الدین سجادی درباره نقش احزاب در عرصه سیاسی و اداره کشور به خبرآنلاین گفت: هدف احزاب رسیدن به قدرت است، البته تعاریف هر حزبی با حزب دیگر برای سکانداری در عرصه قدرت تفاوت دارد. برخی قدرت را برای خدمت به مردم و برخی برای قدم برداشتن در مسیر الهی می خواهند اما در مجموع احزاب باید ضمن تولید اندیشه، برای اداره سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی جامعه برنامه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که «احزاب اصلاح طلب برای خروج کشور از وضعیت موجود می توانند برنامه عملیاتی بدهند یا احزاب اصولگرا؟» یادآور شد: زمان دولت اصلاحات، اصلاح طلبان امتحان شان را در اداره کشور پس دادند. در سال ۹۲ و ۹۶ نیز یک نخود در آش انتخابات آقای روحانی انداختند و گفتند «ما هم شریک»، بعد هم نیروهای خود را وارد دولت یازدهم و دوازدهم کردند اما حالا بحث عبور از روحانی را مطرح می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نان برخی اصلاح طلبان در ناآرامی و آشوب است، اظهار کرد: معتقدم بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور مربوط به عملکرد مدیران اصلاح طلب است اما با این وجود می خواهند خود را منتقد وضع موجود جلوه دهند و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند.

 

وی افزود: احزاب اصولگرا برای اداره کشور کارآمدتر و خداترس تر هستند و گفتمان انقلاب اسلامی را قبول دارند. اگر احزاب اصولگرا قدرت را در اختیار بگیرند، چارچوب و ویژگی های خودشان را باید در قانونمندی، قانونمداری، برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض، کارآمدی نهادهای نظارتی، کادرسازی و آموزش نیروها و انتصاب مدیران شایسته و توانا برای اداره کشور نشان دهند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بدون اشاره به دوران ۸ ساله احمدی نژاد با بیان اینکه احزاب اصولگرا کادر دارند و قحط الرجال نیست، اظهار کرد: افراد متدین، متخصص، دانشمند، کارآمد، پاکدست فراوان هستند و باید از این نیروها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری راهکارهای عملیاتی برای خروج کشور از وضعیت موجود دارد، گفت: نیروهای خوب و مدیر در حوزه اقتصادی داریم که می توان آنها را به کار گرفت تا با هماهنگی هم مشکلات کشور را آسیب شناسی و بعد نقشه راه ثبات بخشی به عرصه اقتصادی را طراحی کنند.

سجادی در پایان اظهار داشت: ۱۸ حزب و تشکل سیاسی عضو این جبهه هستند و در همه بخش ها اعم از کارمندان، کارگران، مهندسان و غیره نیروهای توانمند دارند. به عبارت دیگر جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه ای متشکل از اقشار مختلف مورد نیاز برای اداره کشور است. برهمین اساس جبهه آمادگی خود را برای کمک به دولت کنونی در حل مشکلات اعلام می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.