دمکرات ها امیدوارند حزب خود را در ایالت های غرب میانه و به ویژه ویسکانسین احیا کنند که رای دهندگان در آن «تونی ایورز» مقام آموزشی را برای رقابت با اسکات واکر فرماندار جمهوریخواه در انتخابات پاییز پیش رو برگزیده اند. 

واکر سیاستمدار آمریکایی که به عنوان چهلمین فرماندار ویسکانسین مشغول به کار است، در سال ۲۰۱۱ با کسب ۵۲ درصد آرا و شکست رقیب دمکرات خود، بدین سمت برگزیده شد. واکر در انتخابات نوامبر ۲۰۱۴، برای یک دورهٔ دیگر به این سمت برگزیده شد.

پیروزی «دونالد ترامپ» در ایالت ویسکانسین و شکست وی با فاصله اندک در منطقه مینه سوتا، باعث افزایش تحرکات دمکرات ها دراین دو ایالت شده است.

درهمین حال، «جانا هایز»آموزگار در کنتیکت بعد از پیروزی در رای گیری مقدماتی در حوزه انتخابیه پنجم این ایالت قراراست اولین دمکرات آمریکایی - آفریقایی تباری باشد که در کنگره به نمایندگی از ایالت کنتیکت حضور می یابد و «کیت الیسون» دمکرات بعد از پیروزی در انتخابات مقدماتی، اولین دادستان کل مسلمان آمریکا خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در روز پنجم نوامبر (دوشنبه ۱۴ آبان ماه)، درست درمیانه دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که در صورت پیشی گرفتن دمکرات ها در آن و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت فعلی و جمهوریخواهان که هم اکنون اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، دشوار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.