روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی که روز چهارشنبه در رسانه های عراق بازتاب یافت نوشت: پیش نویس پارلمان آمریکا از قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا که شامل بودجه نظامی سال ۲۰۱۹ نیز می شود، اعمال تحریم هایی علیه جنبش عصائب اهل الحق و النجباء را نیز دربرداشت اما این مورد در نسخه نهایی آن حذف شد.

این روزنامه افزود: هر چند در این نشست بر عدم وجود هیچ توجیهی برای استفاده از قدرت نظامی علیه ایران تاکید شد اما این پیش نویس قانون متضمن توصیه به جنگ است. 

این روزنامه در ادامه با ذکر این که بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۹ که بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار است، شامل هیچگونه بودجه ای به مقصد گروه های متعلق به الحشد الشعبی و گروهای مقاومت نرسید، مدعی شد که آمریکا از آن نگران است بودجه ای که به بغداد ارسال می شود به دلیل ارتباط گروه های الحشد الشعبی و مقاومت با نیروهای امنیتی عراق به دست آنها برسد.

آذرماه سال ۹۶ اقدام کنگره آمریکا در قراردادن جنبش ضد تروریستی النجباء عراق در فهرست گروه های تروریستی، خشم بغداد را در پی داشت.

سید هاشم الموسوی سخنگوی رسمی النجباء نیز همان موقع اعلام کرد که قرار دادن نجباء در لیست گروههای تروریستی از سوی آمریکا، قابل پیش بینی بود.

وی تاکید کرد که مقاومت اسلامی النجباء یک گروه عراقی است و سپاه پاسداران و حزب الله لبنان نیز همپیمانان آن هستند.

الموسوی تاکید کرد که قرار دادن نام ما در لیست گروههای تروریستی، تاثیری بر روند فعالیتهایمان ندارد و هدف آمریکا از این کار، فشار بر ما برای خروج از سوریه است.

سخنگوی النجباء همچنین گفت که همگان بدانند؛ ما تا پیش از پایان تروریسم در سوریه، از این کشور عقب نشینی نخواهیم کرد و حضور ما در سوریه کاملا قانونی است.

تا پیش از این و در بحبوحه نبردهای سنگین و سرنوشت ساز میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی تکفیری داعش، تنها عربستان سعودی بود که با این گروه دشمنی می ورزید و خواستار انحلال آن از سوی بغداد بود. با این حال آن هنگام آمریکایی ها، الحشدالشعبی را به دلیل اینکه یک سازمان قانونی محسوب می شود، تایید می کردند و حتی سفیر وقت آمریکا با مجروحان الحشدالشعبی در بیمارستان های عراق عکس یادگاری می گرفت اما اکنون که داعش در عراق توسط همین گروه های بسیج مردمی پایان یافته است، آمریکایی ها آنها را شبه نظامیان خارجی و تروریست می نامند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.