مایک پومپئو روز پنجشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا کارگروهی را برای رسیدگی به مسائل ایران تشکیل داده و مشاور سیاسی ارشد آمریکایی برایان هوک مسئول هدایت این کارگروه خواهد بود.

بر اساس گزارش دویچه‌ وله فارسی، تصمیم به تشکیل کارگروه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از آن صورت گرفته که آمریکا مصمم به تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران شده تا به برنامه اتمی‌اش پایان دهد و دست از حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه بردارد.

پومپئو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که هوک وظیفه هماهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های وزارت امور خارجه آمریکا را در رابطه با ایران به عهده خواهد گرفت.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در آغاز سال جاری میلادی ۲۰۱۸ اعلام کرد که حاضر به پایبندی به توافق اتمی با ایران نیست و چون ایران موجب ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه می‌شود، بار دیگر تحریم‌هایی را علیه این کشور مقرر می‌کند.

آمریکا گفته است که تنها در صورتی حاضر به رفع تحریم‌ها علیه ایران است که توافق اتمی با این کشور شرط‌هایی سخت‌تر را برآورده سازد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در آخرین اظهارات خود با بیان این که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند یک فضای روانی علیه ایران ایجاد کنند، تاکید کرد: آنها در موضوع مذاکره جدی نیستند. به قول آقای رئیس‌جمهور اگر آنها به دنبال مذاکره بودند چرا پل‌های قبلی را خراب کردند. برای برجام دو سال با آنها مذاکره شد. آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال فضای روانی هستند و مردم ما نیز هوشیارتر از این هستند که این فضای روانی بر آنها تاثیر بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.