علی اعطا، در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند مصوبه مجلس در خصوص آقای افشانی ابهام ندارد و پس از ابلاغ این قانون شهردار تهران نیز شامل این قانون می شود و باید تغییر کند با این وجود شورا باز هم از مجلس استفساریه ای خواهد گرفت، افزود: هنوز این مصوبه به تایید نهایی نرسیده و شورای نگهبان ابهاماتی را مطرح کرده است. باید این موارد مبهم از سوی مجلس رفع ابهام شود، مجددا به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید از سوی دولت ابلاغ شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به همین شکل کنونی این مصوبه به تایید برسد در خصوص شهردار تهران و اینکه آیا این مصوبه شامل حال وی می شود شورا دچار ابهام است و برداشت های متفاوتی از این قانون و وضعیت آقای افشانی وجود دارد. برخی از حقوقدان هایی که مورد مشورت شورا بودند اعلام کردند این مصوبه شامل حال شهردار نمی شود و کسان دیگر نظر دیگری مطرح کرده اند بنابراین حتما استفساریه ای پس از ابلاغ قانون به مجلس ارائه خواهد شد زیرا تفسیر این نوع قوانین بر عهده مجلس است و ابهام ما همچنان پابرجاست.

وی تاکید کرد: حتما یکی از موضوعاتی که در هم اندیشی روز یکشنبه مطرح می شود، بررسی این مصوبه مجلس و تاثیری است که بر شهرداری خواهد گذاشت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.