اسپوتنیک گزارش داد، تد لیو، عضو کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: به عقیده من عفو "پل مانافورت" (مدیر سابق کمپین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا) زمینه را برای احضار ترامپ مهیا می‌کند.

لیو همچنین اظهار کرد که فکر نمی‌کند جمهوری‌خواهان علیه این مساله اقدامی صورت دهند.

مانافورت درخصوص ادعای فرار مالیاتی و کلاهبرداری بانکی که به دنبال اتهام مخفی کردن درآمدش از سرویس درآمد داخلی آمریکا که در ازای کار برای یک حزب سیاسی اوکراینی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ دریافت می‌کرده، ابراز بی‌گناهی کرده است.

در همین حال، ریچارد بِر، رییس کمیته اطلاعات سنا در بیانیه‌ای خطاب به جان برنان، مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفت، درباره مساله تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اقدامی کند یا در غیر این صورت در این باره اظهار نظر نکند.

برنان در بیانیه‌ای که از سوی نیویورک تایمز منتشر شد، اظهار کرد: تکذیبیه‌های روسیه در یک کلمه "یاوه‌گویی" است. ادعاهای ترامپ هم مبنی بر عدم تبانی در یک کلمه "یاوه‌گویی" است.

ترامپ مجوز دسترسی‌های برنان به اطلاعات را به دلیل آنچه کاخ سفید "خطر اقدامات و رفتارهای پیش‌بینی نشده او" خواند، لغو کرده است.

بر در واکنش به این بیانیه گفت: اظهارات اخیر برنان حاکی از تبانی ترامپ با یک قدرت خارجی است. اگر برنان اطلاعات شخصی دیگر یا مدرکی از این تبانی داشته باشد، این داده‌ها باید برای بازرس ویژه این پرونده افشا شود، نه برای نیویورک تایمز.

بر در این بیانیه این سوال را مطرح کرد که در صورتی که ادعاهای این مدیر سابق سیا بر مبنای اطلاعاتی بوده که در زمان فعالیت او در این سازمان به دست آمده، "چرا او در ارزیابی جامعه اطلاعاتی که درسال ۲۰۱۷ منتشر شد، از این مساله چیزی نگفته است؟"

او ادامه داد: اگر برنان این اطاعات را پس از ترک سیا دریافت کرده، این بخشی از یک نشت اطلاعاتی است.

بر در پایان به احتمال عدم در اختیار داشتن اطلاعاتی از سوی برنان اشاره کرد و گفت: اگر بیانیه برنان کاملا سیاسی و بر مبنای حدس و گمان بوده باشد، ترامپ اختیار کامل دارد که دسترسی او به اطلاعات را به عنوان رییس شاخه اجرایی لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.