روزنامه آلمانی مورگن پست با اشاره به سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به آلمان به منظور دیدار و گفتگو با «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور نوشت: تماس های تلفنی زیاد مرکل با پوتین هم نتوانست مانع از تمدید تحریم های اروپا و آمریکا علیه روسیه شود، اما آنچه که توجه همگان را به خود جلب می کند این است که صدر اعظم آلمان با تمام این فراز و نشیب ها و مخالفت ها همچنان پوتین را به عنوان یکی از همکاران مهم خود می داند. 

پروژه نورد استریم ۲ از مواردی است که به استحکام مناسبات برلین- مسکو کمک کرده است. انتقال گاز بین روسیه و اروپا سالانه پول زیادی بالغ بر ۲-۳ میلیارد دلار عاید اوکراین می کند، اما این امر منجر به بهبود مناسبات روسیه- اوکراین نشده است. 

در این میان آلمان سعی داشته و دارد تا به عنوان یک میانجی شرایط میان دو کشور را به سمت آرامش هدایت کند. از سوی دیگر نقش روسیه در سوریه نیز به یکی از موضوعات قابل اهمیت برای برلین تبدیل شده و بی شک یکی از موضوعاتی است که در مذاکره مرکل و پوتین به آن پرداخته خواهد شد. 

مورگن پست در بخش دیگری نوشت: مواضع اخیر ضد اروپایی ترامپ و همچنین تهدیدهای این کشور علیه روسیه، تداوم تحریم های آن از دیگر موارد مشترکی است که رهبران آلمان و روسیه به آن خواهند پرداخت.

این انتظار وجود دارد که مرکل و پوتین در گفتگوهای فشرده امروز خود بتوانند ائتلافی علیه ترامپ تشکیل دهند. ائتلافی که می تواند در حوزه مسائل مربوط به اروپا، ایران و روسیه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.