نیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که تحقیقات در خصوص پرونده معروف به "پرونده ۴۰۰۰" که مربوط به شرکت بزک و پایگاه خبری "واللا" و ارائه تسهیلات به فردی به نام شاؤول الویچ، مالک شرکت بزک برای ارائه تصویر رسانه‌ای خوب از او در پایگاه خبری "واللا" بوده، ناکام می‌ماند.

سخنگوی نتانیاهو پس از جلسه بازجویی روز جمعه که چهار ساعت به طول انجامید، گفت: نخست وزیر اسرائیل مطمئن است که این تحقیقات نتیجه‌ای نخواهند داشت.

بازجویی روز جمعه یازدهمین بازجویی از نتانیاهو در خصوص پرونده فساد بود.

منابعی در پلیس اسرائیل به نقل از دادستان کل اعلام کردند که محققان شواهد و ادله کافی‌ای برای متهم کردن نتانیاهو دارند.

موشه یعالون، وزیر جنگ اسبق ارتش اسرائیل نیز نتانیاهو را مورد هجمه قرار داد و وی را به "اتخاذ اقدامات نگران‌کننده که هدفش تضعیف دموکراسی در اسرائیل به سبک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه" است، متهم کرد.

یعالون در گفت‌وگو با شبکه دو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روندی برای کمرنگ کردن دموکراسی به نفع نتانیاهو وجود دارد که این همان روشی است که اردوغان آن را در پیش گرفته است.

وی همچنین ساره، همسر بنیامین نتانیاهو را به مداخله زیاد در تصمیم‌گیری‌ها از جمله تصمیمات نظامی مربوط به پرونده‌های امنیتی خطرناک متهم کرد و گفت: نتانیاهو تاکنون تلاش داشته تا رسانه‌ها، دادگاه عالی و نخبگان امنیتی را تحت کنترل خود دربیاورد تا تحت فرمان وی باشند اما در این زمینه موفق نبوده است. وی تلاش‌های زیادی برای تحت امر قرار دادن این موسسات انجام داده، همان کاری که اردوغان در ترکیه انجام می‌دهد.

یعالون اقداماتی که نتانیاهو در اراضی اشغالی انجام می‌دهد را "خطر داخلی بزرگ" خواند که با تمام قدرت به دنبال تضعیف دموکراسی در اسرائیل است.

وی افزود: نتانیاهو طبق منافع شخصی عمل می‌کند نه منافع عمومی و به نزدیکان خود پست و مقام می‌دهد نه براساس توانایی‌های اداری و فنی لازم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.