عزت روز شنبه از سمت خود استعفا داد و نواف تمیاط ستاره سابق تیم ملی عربستان که نائب رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بود، به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

عزت به دنبال اعلام استعفایش پس از مسابقه سوپرجام فوتبال عربستان میان تیم ‌های الهلال و الاتحاد در شهر لندن، گفت: یک هفته پیش به عنوان رئیس فدراسیون غرب و جنوب آسیا انتخاب شدم. این اقدام، گام مهمی برای پیشبرد برنامه های آتی من بود. با حمایت گسترده &#۳۹;ترکی آل شیخ&#۳۹; رئیس هیات ورزش عربستان خود را برای انتخابات ریاست ای.اف.سی آماده می کنم که قرار است سال آتی برگزار شود.

رسانه‌های سعودی در این باره اعلام کردند که هدف عزت از استعفا آماده کردن خود برای حضور در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

شیخ سلمان بحرینی از سال ۲۰۱۳ ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده دارد و قرار است سال آینده انتخابات جدیدی برای تعیین رئیس جدید این کنفدراسیون برگزار شود.

خبرها حاکی از آن است که شیخ سلمان بحرینی در پرونده اختلاف عربستان با قطر، به نفع قطر رای داد. این موضوع خشم سعودی ها را برانگیخت و آنها از چند ماه پیش طرحی را برای کنار زدن شیخ سلمان آغاز کرده اند.

روابط پرتنش عربستان با ایران طی سال های اخیر از حوزه سیاست فراتر رفته و به سایر بخش ها از جمله ورزش نیز سرایت کرده است، به نحوی که عربستان بارها تلاش کرد که کشورهای عربی منطقه خلیج فارس نظیر امارات و کویت را علیه فوتبال ایران بسیج کند؛ از این رو در صورت تصدی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی سعودی ها، می تواند فوتبال ایران را با مشکلات تازه ای روبه رو و موقعیت آن را در آسیا تهدید کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.