جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۶:۳۶ یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان کامرانیه نرسیده به خیابان شهید لواسانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه به محل حادثه اعزام می‌شود، اظهار داشت: محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی ۱۰ واحدی بود که یک واحد بیش از ۱۲۰ متری در طبقه دوم دچار آتش‌سوزی شد و زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، این واحد کاملا شعله‌ور بود، آتش‌ در حال سرایت به واحد مجاور بود و دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از این بود که یک نفر در داخل واحد شعله‌ور به طرز بسیار خطرناکی گرفتار شده بود، تصریح کرد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش عملیات جستجو و نجات این فرد را نیز آغاز کردند. همچنین گروه دیگری از آتش‌نشانان برای کمک به افرادی که در طبقات بالایی در دود غلیظ گرفتار شده بودند، رفتند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند یک خانم ۵۰ ساله را که دچار سوختگی شده بود از داخل آتش خارج کنند، خاطرنشان کرد: این فرد تحویل عوامل اورژانس شده و پس از درمان‌های اولیه به مرکز درمانی منتقل شد. آتش‌نشانان پس از جستجو در طبقات بالایی موفق شدند یک مرد حدودا ۶۰ ساله را پیدا کرده که دچار دود گرفتگی و استرس شده بود. آتش‌نشانان این فرد را به پشت‌بام ساختمان منتقل کردند.

وی ادامه داد: آتش‌ در حال حاضر خاموش شده و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و ایمن‌سازی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.