پس از پایان رقابت‌های جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه که با کسب ۴ امتیاز از مراکش، پرتغال و شکست برابر اسپانیا همراه بود، کی‌روش، سرمربی ۶۵ ساله پرتغالی - موزامبیکی فوتبال ایران قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید نکرد و خواستار حل شدن مشکلاتش شد.

پس از پایان بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، کی‌روش برای استراحت به پرتغال رفت و تاکنون به درخواست مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد پاسخ مثبت نداده و از روش‌های مختلف اعلام کرد که باید ابتدا برای حل شدن مشکلات به او گواهی کتبی بدهند تا سپس قراردادش را تمدید کند. مشکلاتی مانند پرداخت مطالبات، نحوه پرداخت با وجود تحریم‌های بانکی، اردوها، بازی های تدارکاتی و ... .

در همین حال، مهدی تاج که برای بازدید از زیرساخت های ورزشی شاهرود به این شهر رفته بود، اعلام کرد: کی روش با ایران تا پایان مسابقات جام ملت های آسیا قرارداد دارد و برای ادامه کار نیز با او مذاکرات انجام شده است، البته صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با ابهاماتی همراه است، مانند اینکه، چطور وقتی کی روش با ایران به توافق رسیده، همزمان  با مکزیک مذاکرات مثبتی داشته و آیا هنوز مشکل انتقال پول به حساب او برطرف شده است؟

به هرحال مسابقات جام ملتهای آسیا 2019 امارات از دی ماه 1397 برگزار می شود و بهتر است، سئول نشین ها ( محل ساختمان فدراسیون فوتبال ) هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم بزرگسالان ایران را مشخص کنند.

یوزهای ایرانی در امارات باید با تیم هایی همچون یمن، عراق و ویتنام مسابقه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.