رسیدگی به این پرونده از سال ۸۵ بدنبال مرگ غیر طبیعی یک مهندس پرواز شروع شد. این مرد جوان  به‌خاطر از دست دادن کلیه‌اش نیاز به‌ کلیه اهدایی پیدا کرده بود و چند ماه بعد نیز مرد جوانی کلیه‌اش را به ازای چهار میلیون تومان به مهندس جوان داد.

عمل جراحی با موفقیت انجام شد اما طولی نکشید به‌خاطر ضعیف شدن سیستم ایمنی او تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت وپزشکان طی آزمایش‌های متعدد متوجه شدند او آلوده به ویروس ایدز شده است.مدتی بعد نیز مهندس جوان جان خود را ازدست داد. در تحقیقات پزشکی مشخص شد کلیه اهدایی مرد جوان آلوده به این ویروس مهلک بوده است برای همین او تحت تعقیب قرار گرفت اما مشخص شد وی جان باخته است.

پدر این پسر جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت گفت قبلاً از بیماری پسرش مطلع بوده اما این موضوع را به خانواده مهندس پرواز نگفته است. او به اتهام مخفی کردن اطلاعاتی که باعث مرگ یک فرد شده محاکمه و به ده سال حبس محکوم شد.

مدتی بعد خانواده مهندس با طرح شکایتی دیگر اعلام کردند که عروس خانواده هم مبتلا به این بیماری شده است، بنابراین با شکایت از وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی تقاضای پرداخت دیه از بیت‌المال برای پسرشان کرده وهمچنین درخواست پرداخت هزینه درمان عروس خانواده را مطرح کردند.

صبح دیروز خانواده مهندس پرواز در اظهاراتشان به قضات شعبه دوم دادگاه ادعا کردند به خاطر سهل‌انگاری تیم پزشکی بیمارستان پسر وعروسمان مبتلا به ایدز شدند، حالا باید هم دیه پسرمان را بدهند وهم هزینه درمان عروسمان را پرداخت کنند. پس از پایان اظهارات پدر مهندس پرواز، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.