رویترز نوشت، لیر ترکیه امسال حدود ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است و به نظر می‌رسد با تنش‌های فعلی بین آنکارا و واشنگتن و تلاش‌های رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه برای سلطه بیشتر بر اقتصاد، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی از اقتصاد ترکیه تشدید شده باشد.

آلمان دومین سرمایه‌گذار بزرگ خارجی در ترکیه است و بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور در اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود. وزارت اقتصاد آلمان در گزارش خود گفته است: ریسک های اقتصادی، با توجه به آینده نامعلوم بریگزیت و سیاست‌های تجاری آمریکا کماکان باقی است. این گزارش افزوده است: مسائل اخیر اقتصاد ترکیه ریسک خارجی جدیدی به اقتصاد آلمان است.  

با وجود این رئیس‌ها، اقتصاد آلمان کماکان به کمک مخارج دولتی، مصارف شخصی و نرخ های بهره پایین مستحکم است و انتظار می‌رود بهبود دستمزدها به تقویت بیش از پیش بازار کار کمک کند. انتظار می رود به دلیل مسائل جنگ تجاری و تعرفه ها، سرمایه گذاری شرکت های آلمانی به جای کشورهای خارجی در خود آلمان تقویت شود.

پیشتر پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان- با انتقاد از تعرفه‌های آمریکا گفته بود: این جنگ تجاری رشد اقتصادی را کند و متوقف می کند. وی افزود: ترکیه یکی از پایگاه های ثبات و امنیت اروپا است و به همکاری با ترک‌ها ادامه می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.