مدیر شبکه دو سیما درباره مرحوم سیدضیاء‌الدین دری اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از آن بزرگوار یاد کنیم؛ هنرمند ارجمندی که سال‌های طولانی با دغدغه‌های خاص خود و دل‌مشغولی‌های بسیار، کارهای خوب و آثار ارزشمندی را دنبال کرد به ویژه سریال‌های «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی». او ابتدا آن‌ها را به صورت فیلمنامه برای ساخت در سینما تدارک دیده بود اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که آن‌ها را به آثار و سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرد.

او با اشاره به سریال «کیف انگلیسی» خاطرنشان کرد: مجموعه به‌یادماندنی «کیف انگلیسی» یک نقطه آغاز و عطف در تولید آثار تاریخ معاصر بود که به شکل موثر، مخاطب‌پذیر و جذابی توانست نقدی بر عصر پهلوی داشته باشد. همچنین این سریال نقلی از آن زمان و دوران بود؛ البته با کیفیت خوب هنری و فنی ساخته شده بود.

مدیر شبکه دو سیما ادامه داد: همکار ایشان در تهیه سریال «کیف انگلیسی»، حسن بشکوفه بود که زحمت بسیاری کشید. «کیف انگلیسی» اثر متفاوتی بود و در نوع خود حمایت ویژه‌ای از آن شد. ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه تولید «کیف انگلیسی» در آن مقطع زمانی شد که تلویزیون و شبکه یک این پول را در اختیار گذاشت و پشتیبانی از آن صورت گرفت. کار هم سریع و با کیفیت در تولید پیش رفت. در مقطع زمانی خاص، متفاوت و حساسی این اثر به مردم تقدیم شد و نقش خود را ایفا کرد. این نشانه از او و این یاد در ذهن‌ها باقی مانده است. برای او طلب غفران از خداوند داریم و راهش را پر رهرو طلب می‌کنیم. امیدوارم که دیگران کارها و دغدغه‌های بر زمین مانده ضیاء‌الدین دری را پیگیری کنند و مخاطبان و مردم عزیز بتوانند بهتر با تاریخ به ویژه دوره معاصر از طریق کارهای نمایشی دلپذیر آشنا شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.