محمد ایراندوست در یادداشتی با این مقدمه در روزنامه «اعتماد» نوشت: اظهاراتی از این دست نشان‌دهنده میزان شناخت نامناسب از نیازهای جامعه و رویکرد این نماینده محترم مجلس به کنسرت موسیقی، خوانندگان و هنرمندان، مردم و فضای کنونی جامعه است؛ شناخت و عینکی که از پشت آن به جامعه نگریسته می‌شود، رویدادهای خرد و کلان آن مورد واکاوی و پایش قرار می‌گیرد و برای برطرف کردن ناهنجاری‌ها و نیز پیشرفت و توسعه آن راهکارهایی ارائه می‌کند.

می‌توان اذعان داشت شناخت و تحلیلی که مبتنی بر واقعیات جامعه باشد و از اسلوب و متدی متقن و علمی برخوردار باشد، خروجی آن به برون‌رفت از چالش‌ها و بن‌بست‌ها منجر می‌شود اما شناختی که سست و آلوده به اغراض فردی یا سیاسی باشد همانند گام نهادن در خلأ وناکجاآباد است و منتهی به اندیشه‌ها و راهکارهایی می‌شود که فرجام آن انحطاط و فروپاشی جامعه را به‌دنبال دارد.

امروز بخش مهمی از چالش‌ها و ناهنجاری‌های کشور از شناخت و رویکرد متولیان و دست‌اندرکاران امور در بخش‌های قانونگذاری، اجرایی و قضایی نشات می‌گیرد؛ شناختی که بعضا از واقعیات و حقایق جامعه فرسنگ‌ها فاصله دارد، مبتنی بر نیازها، اولویت‌ها و دغدغه‌های افکار عمومی نیست و فضای کنونی را برای مردم رقم زده است. هنرمندان با شناخت ژرفی که از لایه‌های پنهان و هویدای جامعه دارند، احساس می‌کنند جامعه، حال مطلوبی ندارد. چالش‌ها فراوان شده و نیاز است در چنین وضعیتی روح و روان مردم قدری تسکین و جلا داده شود و خونی تازه در رگ‌های جامعه جریان پیدا کند؛ رسالتی خطیر که تنها از عهده هنر به ویژه هنر موسیقی به شایستگی برمی‌آید؛ هنری که در برهه‌های سخت و دشوار تاریخ انقلاب اسلامی به مدد آن آمده و در پیشبرد و تثبیت آرمان‌ها و ارزش‌ها نقشی ماندگار دارد.

روح‌الله بابایی خود عضو هیات‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است و از آمارها و گزارش‌های نگران‌کننده محرمانه و غیرمحرمانه معضلات و آسیب‌های جامعه باخبر است و می‌داند اگر وضعیت به همین روال تداوم یابد، چه سرنوشت شومی پدید می‌آید. اما لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشند که مردم در شرایط کنونی با حضور در کنسرت‌های بزرگان موسیقی و شنیدن آثار ارزشمند هنری، تاریخ و تمدن گهربار ایران‌زمین برایشان تداعی می‌شود، عرق ملی آنان مضاعف می‌شود و انگیزه ایستادگی و حماسه‌آفرینی در آنان دوچندان می‌شود.

طیف‌های مردم سال‌هاست در شهرهای پهناور ایران اسلامی در آیین‌هایی که به مناسبت‌های مختلف مذهبی و سیاسی توسط مراکز و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در بوستان‌ها و سالن‌های بزرگ برگزار می‌شود حضوری گسترده و پرشور دارند و در این آیین‌ها اتفاقات زیبایی پدید آمده است. به یاد داشته باشیم شناخت نامناسب از نیازهای جامعه و رویکرد امنیتی به رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فاجعه‌آمیز است و کشور را دچار وضعیتی اسفناک می‌کند، وضعیتی که بدخواهان ایران و ایرانی در جست‌وجوی آن لحظه‌شماری می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.