**اتهام تلویحی نماینده اصولگرا به «مسئول بسیار مهم مملکتی»

ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن ابوالفضل ابوترابی، نماینده اصولگرای نجف آباد بدون نام بردن از حسن روحانی مشخصات شبیه او را بیان می کند و مدعی می شود او جز مدیران دوتابعیتی است.

این در حالی است که تا کنون ده بار مهر تایید شورای نگهبان بر برگه تایید صلاحیت حسن روحانی خورده است، اما این نماینده به تازگی مدعی شده او دوتابعیتی است! ادعایی که حتی حاضر نیست درباره‌اش توضیح شفاف ارائه کند و از پاسخ به سوالات طفره می روند.

نماینده نجف‌آباد در این ویدئو می گوید:«در تحقیقاتی که ما انجام دادیم، یکی از مسئولان بسیار مهم مملکتی تابعیت اسکاتلند، در واقع می شود همان انگلستان؛ به اسم سال ها تحصیل؛ تابعیت این کشور را به دست آوردند که من عرض کردم واقعا تاسف می‌خورم با این پست و مقام به این بالایی و در حد تراز بسیار مهم مملکتی، امروز در مظان اتهام تابعیت اسکاتلند هستند. البته در وزرا و فرزندان وزرا و خانواده وزرا هم دوتابعیتی توانستیم کشف کنیم.»

نشانه هایی که این نماینده اصولگرای مجلس از تابعیت انگلیسی از یکی از «مسئولان بسیار مهم مملکتی» می دهد با مشخصات حسن روحانی، رئیس جمهوری همخوانی دارد.

حسن روحانی همزمان با تحصیلات حوزوی در سال ۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۵۱ دانش‌نامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد. او با ادامه تحصیل در بریتانیا، مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونین گلاسگو زیر نظر پروفسور سید حسن امین در تاریخ ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۶–۱۳۷۷) دریافت کرد.

**هفته آینده ممنوعیت را برمی‌داریم و اسامی را افشا می‌کنیم

ابوترابی اما در گفتگو با ایرناپلاس از پاسخ به این سوال که آیا منظورش حسن روحانی بوده است، خودداری می کند. او تنها می گوید هفته آینده با رفع موانع قانونی برای انتشار اسامی، به این سوال پاسخ خواهد داد. این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگر ایرناپلاس که از او می پرسد اما مشخصاتی که شما ارائه کرده اید با مشخصات حسن روحانی یکی است می گوید: «حالا می توانند افراد برداشت کنند. اکنون ما برای اعلام اسامی ممنوعیت قانونی داریم. هفته آینده که این ممنوعیت را رفع کردیم، اسامی هم منتشر می شود.»

**زیر سوال بردن رای شورای نگهبان

نماینده اصولگرای مجلس دهم در حالی «مسئول بسیار مهم مملکتی» را به داشتن تابعیت دوگانه متهم کرده که شورای نگهبان دست کم دو دوره صلاحیت حجت‌الاسلام حسن روحانی را برای انتخابات ریاست جمهوری تایید کرده است. علاوه بر این حسن روحانی مهر تایید شورای نگهبان را برای ۳ دوره مجلس خبرگان رهبری (دوره ۳ تا ۵) و ۵ دوره مجلس شورای اسلامی (دوره ۱ تا ۵) در کارنامه خود دارد. او همچنین ۲۴ سال (از سال ۶۸ تا ۹۲) نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و ۱۶ سال از این میزان را دبیر مهمترین نهاد امنیتی کشور بوده است.

ابوترابی اما به این سوال که آیا می شود فردی با چنین سوابقی دوتابعیتی باشد، پاسخی نمی دهد. او تنها به این جمله بسنده می‌کند که «بگذارید هفته آینده اسامی علنی شود تا بتوانم به این سوال پاسخ دهم.»

**تاکید لاریجانی بر نبود مدیر ارشد دوتابعیتی در بدنه دولت

این اظهارات در حالی است که اوایل این هفته علی لاریجانی نیز در یکی از جلسات علنی مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به گزارش وزارت اطلاعات درباره دوتابعیتی ها در بدنه دولت گفته بود: «هدف تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها، شناسایی خلاءهای قانونی بود که مکشوف شد و مشخص شد چه تعداد قانون در این ارتباط باید اصلاح شود. درباره بخشی از این گزارش که مربوط به افراد و مصادیق است، وزارت اطلاعات نامه ای نوشته و در این نامه مطرح شده در بین افرادی که در حکومت هستند، موردی وجود ندارد. ولی در بخش خصوصی وجود دارند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود این لیست از طرف وزارت اطلاعات برای او فرستاده شده و او نیز آن را به کمیسیون امنیت ملی ارسال کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.