در ابتدای این دیدار یوزای چینگ از حمایتهای خوب کمیته ملی المپیک ایران از فدراسیون ووشو تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم مسئولان جدید کمیته ملی المپیک نگاه حمایتی خود از ووشوی ایران که در حال حاضر جزو قویترین کشورهای جهان است دریغ نکند.

وی ادامه داد: بعنوان نایب رئیس IOC و همچنین OCA و بعنوان نماینده توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک آمادگی خودم را برای پیگیری بازپس گیری عضویت ایران در هیات اجرایی این نهاد بین المللی ورزشی اعلام می کنم تا ایران هم بتواند مجدد  IOC MEMBER  داشته باشد.

یوزای چینگ در پایان این نشست گفت:  ایران کشوری بزرگ و مطرح در سطح ورزش آسیا و جهان است که باید حتما به این مهم دست یابد.

الحی امیری نیز ضمن تقدیر از حمایتهای فدراسیون جهانی ووشو از ووشوی کشورمان اظهار داشت: رابطه کشور ایران و چین همیشه مستحکم و استراتژیک بوده و شکی نداریم که بخش عمده ای از موفقیت امروز ووشوی ایران مدیون حمایتها و نگاه توسعه ای شما بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در پایان نشست خواستار توسعه همکاری هر چه بیشتر کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی ووشو با کمیته ملی المپیک ایران شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.