نیویورک تایمز در گزارش خود آورده: روسیه این بار اندیشکده های آمریکایی متعلق به جمهوریخواهان که از دونالد ترامپ بریده و همچنان به دنبال اعمال تحریم ها علیه مسکو هستند را هدف خود قرارداده است.

این روزنامه ادامه داد: در گزارشی که قرار است روز سه شنبه ( امروز ) انتشار یابد، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که برخی وبسایت هایی را شناسایی نموده که در هفته های اخیر ازسوی هکرهای مرتبط با واحد اطلاعات نظامی روسیه موسوم به &#۳۹;جی.آر.یو&#۳۹; (G.R.U) بوجود آمده اند. این هکرها وبسایت هایی شبیه به وبسایت &#۳۹;موسسه هادسون&#۳۹; و یا &#۳۹;موسسه بین المللی جمهوریخواهان&#۳۹; طراحی کرده اند که کاربران با کلیک روی آنها به تارنمایی منتقل می شوند که هکرها اطلاعات و گذرواژه های آنان را شناسایی و دریافت می کنند.

این گزارش می افزاید: مایکروسافت همچنین دریافته که برخی سایت های دیگری توسط این گروه ها طراحی شده که تقلیدی از وبگاه سنای آمریکا است،اما هیچ دفتر سناتور و یا بخش سیاسی خاصی در آن ارائه نشده است.نیویورک تایمز نوشت: تغییر نوع حمله (سایبری) این بار به اندیشکده های محافظه کار آمریکایی نشانگر آن است که هدف آژانس اطلاعات روسیه از هم گسیختن هرگونه تلاش بنیادین جهت به چالش کشاندن مسکو و شخص ولادیمیر پوتین است.

بنابر این گزارش، وبسایت هایی که هکرهای منتسب به روسیه به دنبال آن هستند چون موسسه بین المللی جمهوریخواهان، بخشی از بودجه خود را از وزارت خارجه آمریکا و &#۳۹;آژانس ایالات متحده برای توسعه بین الملل&#۳۹; دریافت می کند، موسسه هادسون نیز برنامه هایی برای به دست آوردن اطلاعاتی از دولت های سراسر جهان از جمله روسیه به عنوان هدف نخست را دنبال می کند.

نیویورک تایمز درادامه نوشت؛برد اسمیت&#۳۹; (Brad Smith) رئیس مایکروسافت در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز)دراین باره گفت : ما اکنون شاهد نوع بالایی از حملات (سایبری) هستیم، که بویژه دراین زمینه به دنبال وبسایت ها برای چنین اهدافی هستند، سایت های مورد هدف در این حملات متعلق به سازمان هایی بوده که به جمهوریخواهان مرتبط می باشند.

این گزارش می افزاید: هیات مدیره موسسه بین المللی جمهوریخواهان متشکل از چندین چهره برجسته جمهوریخواه است که به شدت تعامل دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین ازجمله ملاقات در هلسینکی را مورد انتقاد قرارداده اند، این چهره ها شامل، جان مک کین سناتور ایالت آریزونا، میت رامنی نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا و ژنرال مک مستر مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هستند.

نیویورک تایمز نوشت: هدف تلاش سایبری روس ها هنوز نامشخص بوده و مایکروسافت تنها توانسته است برخی از آنها را شناسایی کند .رئیس مایکروسافت گفت که این تلاش ها تهدید های تازه امنیتی است که احزاب سیاسی آمریکا را در آستانه انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ کنگره هدف قرار داده است.این حملات به دنبال گسست و نفاق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.