خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا، فرانسه و انگلستان بار دیگر موج جدیدی از تهدید، نفاق و فریب افکار عمومی را علیه دولت سوریه و در راستای ادامه حمایت علنی خود از گروه‌های تروریستی آغاز کرده‌اند.

وی افزود: بیانیه تهدیدآمیز این سه کشور بعد از دستاوردهای ارتش عربی سوریه و همپیمانان علیه تروریسم در تمام مناطق کشور صادر شده است.

این منبع اظهار داشت: سوریه بارها تاکید کرده است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی اقدامی غیراخلاقی است و سوریه استفاده از این نوع سلاح‌ها را در هر مکان و تحت هر شرایط و علیه هر کسی محکوم و تکرار می‌کند که فاقد هیچگونه سلاح شیمیایی است.

وی افزود: سوریه بیانیه این کشورها را کاملا محکوم می‌کند زیرا هدف اصلی آن توجیه استفاده گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی و طولانی کردن مدت جنگ علیه سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی که در سایه پیروزی‌های ارتش عربی سوریه طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته فروپاشیده‌اند، است.

 آمریکا، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که دولت سوریه از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون از تسلیحات شیمیایی در مناطق مختلف این کشور استفاده کرده است.

این بیانیه افزود: ما به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بار دیگر بر عزم مشترک خود برای جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نظام سوریه تاکید می کنیم و مصمم به پاسخگو کردن کسانی هستیم که مسئول استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی هستند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه اعلام کرده‌اند که موضع آنها درباره استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نظام سوریه تغییر نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.