بازیگر مشهور سوریه‌ای، سوزان نجم الدین در پست اینستاگرامی اخیرش ناراحتی و غم و اندوه خود را به خاطر اولین عید قربانی که از خانواده‌اش دور است ابراز کرد. این خواننده مشهور سوری به خاطر تصمیم جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله سوریه به کشورش، حق ورود به ایالات متحده آمریکا را ندارد.

سوزان نجم الدین، با بازنشر تصویری از فرزندانش، گفت که از دوری خانواده اش در روز عید قربان بسیار ناراحت است. سوزان نجم الدین ادامه می‌دهد: " با این حال، شما مطمئنا در قلب و روح من زندگی می‌کنید. وقتی شما از من دور هستید، عید و جشن برای من معنی ندارد چون عید من شما هستید".


سوزان نجم الدین، بازیگر و هنرمند مشهور سوری در سال ۱۹۶۶ در زادگاهش دریکیش، متولد شد. پس از گذراندن دوران دبیرستان در دریکیش، به دانشکده رفت و در رشته معماری فارغ التحصیل شد.

او در اوایل دهه نود با بازی در سریال "الدخیله" برای اولین بار جلوی دوربین رفت و رسما وارد عرصه هنر شد.

سوزان نجم الدین چند سال قبل با یک تاجر ثروتمند به نام سراج الاتاسی ازدواج کرد. همسر نجم الدین و فرزندانش پس از چند سال به آمریکا مهاجرت کردند. پس از این سفر شایعاتی در رابطه با طلاق این زوج منتسر شد، اخباری که توسط سوزان رد شد. سوزان نجم الدین در رابطه با طلاق و جدایی خانواده اش می‌گوید: "در دفاع از حریم خصوصی‌ام، من به عنوان یک انسان عاقل اعلام می‌کنم که من و شوهرم در تمام جنبه های سیاسی و زناشویی توافق داریم و اخبار طلاق ما شایعات بی اساسی بیش نیست. ما یک خانواده ایم که یکدیگر را دوست داریم".

سوزان نجم الدین در رابطه با سفر خانواده اش به آمریکا می‌گوید: "سفر همسر و فرزندان من به امریکا به دلیل تصمیماتی بود که ما به عنوان یک خانواده در سال گذشته گرفتیم. در حقیقت، به علت کسب و کار جدید همسر من، او نیاز به استقرار در امریکا دارد و مهاجرت خانواده ام به آمریکا هیچ ربطی به شرایط سیاسی سوریه و چیزهای دیگر ندارد."

طبق اظهارات سوزان نجم الدین، او به علت قراردادهای هنری که با برخی تهیه کنندگان در مصر و کشورهای خلیج فارس داشته است، نتوانست به آمریکا مهاجرت کند و به همین دلیل، تا پایان کارهای جدیدش او در خاور میانه می‌ماند و همسر و فرزندانش بدون او به آمریکا مهاجرت کردند.
با این حال، اوضاع به خوبی پیش نرفت و با اقدام جدید ترامپ و دولتش، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع شش کشور از جمله سوریه به خاک آمریکا، سوزان نجم الدین از سفر به آمریکا و دیدن همسر و فرزندانش محروم شد.
سوزان نجم الدین از طریق وکیلش به دنبال گرفتن ویزا جهت سفر به آمریکا و دیدن خانواده‌اش است ولی تاکنون موفق نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.