به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، علی‌رغم ادعای آزادی بیان در انگلیس، انتقاد جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر این کشور از رژیم صهیونیستی موجب به راه افتادن هیاهوی گسترده رسانه‌ای علیه وی شده است.

جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس گفت: احتمال دارد این حزب در معرض بزرگترین دشمنی رسانه ها از بدو تاسیس آن تاکنون قرار بگیرد. در حالی این اظهارات جرمی کوربین از اسکاتلند مطرح می شود که بحث و جدال درباره آزادی بیان در انگلیس فزونی یافته است؛ زیرا حزب کارگر در معرض فشارهایی قرار دارد که تعریف کاملی از یهودی ستیزی ارائه دهد. تعریفی که در آن از اسرائیل نیز انتقاد نشود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: جرمی کوربین در شرایط بدی قرار دارد زیرا روزی نمی گذرد مگر اینکه مسئله ای بحث برانگیز درباره او مطرح می شود. رسانه ها از گذشته های دور و نزدیک او را زیر ذره بین قرار داده اند تا او را یکی از یهودستیزان و ضد اسرائیل نشان بدهند.

روزنامه صهیونیستی تلگراف از دیدار جرمی کوربین با حسام بدران از فرماندهان جنبش حماس خبر داد.این روزنامه نوشت: کوربین با حسام بدران که یک تروریست (!) است در کنفرانسی که در سال 2012 در دوحه برگزار شد دیدار داشته است. این مُشتی از خروار تهمت هایی است که به رئیس حزب کارگر انگلیس در زمینه یهودی ستیزی زده می شود.

رونالد رانس، عضو سازمان صدای کارگری یهودی در این زمینه گفت: افزایش انتقادها از جرمی کوربین به تلاش‌های دشمنان وی در داخل دولت انگلیس باز می گردد. دولتی که ظاهرا تا شش ماه آینده دوام نخواهد آورد. همچنین به ضرر و زیان‌هایی باز می گردد که رژیم اسرائیل از نظر تبلیغاتی پس از جنایت‌های غزه متحمل شده است. تصویب قانون یهودی بودن اسرائیل که بیانگر نژادپرستی این رژیم است نیز یکی از عوامل انتقادها به کوربین است. بنابراین هیچ امیدی به اینکه کسی در انگلیس به عنوان نخست وزیر انتخاب بشود که مدافع حقوق فلسطینیان باشد، وجود ندارد».

رونالد رانس همچنین افزود: «از زمانی که کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس انتخاب شد تلاش‌هایی برای معرفی او به عنوان یک شخصیت یهودی ستیز وجود داشت. این تلاش‌ها از سوی تایید کنندگان رژیم اسرائیل در انگلیس و بخش راستگرای حزب کارگر بود. آنها زمان را فرصت مناسبی برای حمله به وی دیدند».

خبرنگار العالم ادامه داد: حزب کارگر در معرض فشارهایی از داخل و خارج آن قرار گرفته است تا تعریف کاملی از یهودی ستیزی ارائه دهد. ائتلاف بین المللی احیای یادبود هولوکاست که مقر آن در برلین است بر این فشارها تاکید دارد. آنچه از این حزب خواسته می شود این است که توصیف رژیم اشغالگر اسرائیلی به رژیمی نژادپرست نیز در راستای یهودی ستیزی قرار بگیرد. این فشارها به جرمی کوربین و کسانی که مانند او از حقوق فلسطینیان حمایت می کنند آنها را در تنگنای شدید قرار می دهد.

انتقادهای شدید به جرمی کوربین و تلاش برای زدن برچسب یهودی ستیزی به وی به حدی رسیده است که برخی ها خواستار برکناری وی از ریاست حزب کارگر انگلیس شده اند. این در حالی است که وی فرصت بیشتری برای تصدی پست نخست وزیری داراست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.