«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و از طراحان این طرح، امروز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: طرحی را آماده کرده ایم که بر اساس آن مالکان باید در یک ماه خانه های خالی را اجاره دهند، در غیر این صورت مردم در سامانه ای که طراحی شده است، اطلاع رسانی می کنند کدام خانه یا آپارتمان در اطرافشان خالی است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یادآوری کرد: در ابتدای انقلاب، شورای عالی انقلاب الزام به اجاره دادن خانه های خالی را تصویب کرد اما این طرح عملیاتی نشد، در حالی که در کشورهای پیشرفته مثل فرانسه این الزام را در قوانین دارند.

وی گفت: بر پایه این طرح دادستان هر منطقه برای راستی آزمایی، کارشناس رسمی می فرستد و پس از معاینه کارشناسی محل نسبت به انعقاد قرارداد یک ساله و اجاره ملک اقدام می شود.

ابوترابی گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن خالی در کشور داریم که سه برابر بیشتر کشورهای توسعه یافته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد امروز با مشکل مسکن خالی و احتکار آن روبروییم و شاهد بالا رفتن اجاره خانه ها هستیم؛ در حالی که خانه های خالی زیادی در کشور وجود دارد.

وی یادآوری کرد در پروژه عظیم مسکن مهر ۲میلیون و ۵۰۰ هزار خانه ساخته شد که این رقم معادل مسکن های خالی کشور است.

ابوترابی درباره طرح تهیه شده، اضافه کرد: در حال جمع آوری امضاهای این طرح هستیم و بزودی در مجلس بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهم مردادماه نیز سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین خبر داد که با ۸۰ امضا تقدیم هیات رییسه پارلمان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.