یک فرمانده میدانی در نیروهای دفاع ملی سوریه که حامی ارتش این کشور هستند، اعلام کرد که ورود به ریف ادلب، از مناطق تحت اشغال تروریستها در لاذقیه خواهد بود؛ در شرایطی که تروریستها ۱۰% از لاذقیه را در اشغال خود دارند.

این فرمانده به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عملیات نظامی ارتش سوریه علیه مواضع باقی مانده تروریستها در لاذقیه خواهد بود و سپس به ریف ادلب منتقل خواهد شد؛ منطقه‌ای که محل صید تروریستها خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملیات ارتش سوریه در مناطقی مانند «جسر الشغور و بداما» و ارتفاعات راهبردی «کبانی» انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد، یگانهای نظامی حاضر در ریف شمالی لاذقیه به خوبی از پیچیدگی منطقه کوهستانی کبانی که در مجاورت شهر جسر الشغور قرار دارد، آگاهی دارند.

این فرمانده با اشاره به اینکه جسر الشغور مقر اصلی تروریستهای ترکستانی، چینی، آذری و ترکمن است، تأکید کرد که فرماندهان میدانی ارتش سوریه از تصورات «ابو محمد جولانی» سرکرده جبهه النصره درباره این منطقه آگاهی دارند؛ منطقه‌ای که جولانی آن را دژ محکم و محل تجمع سر سخت‌ترین نیروهای خارجی خود می‌داند.

این سرکرده تروریستی روز گذشته در یکی از مناطق تحت اشغال تروریستها بین ریف جسر الشغور و ریف شمالی لاذقیه ظاهر شد (جزئیات بیشتر).

منابع محلی حاضر در منطقه جسر الشغور اعلام کردند که جولانی بامداد یکشنبه به همراه چند نفر از سرکرده‌های داعش وارد این منطقه شد؛ عناصری که جبهه النصره طی چند روز گذشته آنان را به سمت مرزهای ترکیه به ویژه مناطق غربی و شمالی انتقال داد.

سرکرده النصره در جریان این بازدید، جغرافیای این منطقه را برای سرکرده‌های داعش توضیح داد تا روند پیوستن آنان به عملیات النصره و متحد شدن این دو گروه در برابر ارتش سوریه تسهیل شود.

این منابع تأکید کردند که جولانی همچنین با شماری از سرکرده‌های گروه تروریستی «الحزب الاسلامی الترکستانی» در منطقه جسر الشغور دیدار کرده و آنان را در جریان لزوم ادغام داعش در گروه النصره در این منطقه قرار داده است؛ زیرا این افراد در نبرد تجربه زیادی دارند و این منطقه به بخشهایی تقسیم شد که سرکرده‌های داعش، النصره و الترکستانی مدیریت آن را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه اخیرا تجهیزات نظامی زیادی به اطراف این مناطق اعزام کرده تا عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی این استان از دست گروههای تروریستی آغاز کند.

در همین راستا، شماری از نیروهای خط‌شکن لشکر چهارم ارتش سوریه به سمت مناطق ریف شمالی لاذقیه اعزام شدند و این مسئله در راستای مقدماتی است که ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه در شمال و در نزدیکی شهرک کبانی واقع در مجاورت شرق ادلب فراهم کرده است؛ منطقه‌ای که تروریستهای چچنی، ازبک و ترکستانی از آغاز جنگ علیه سوریه در آن اقامت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.