پلیس لبنان امروز (جمعه) در اطلاعیه ای اعلام کرد که «ه.ش» فرد دستگیر شده، بیست و سه ساله و شهروند لبنان است.

وی چند سال پیش نیز به جرم عضویت در داعش و تلاش برای پیوستن به این گروه تروریستی تکفیری در سوریه به سه سال زندان محکوم شد.

بر اساس اطلاعیه پلیس، این عضو داعش اعتراف کرده که در اوایل سال ۲۰۱۷ پس از آزادی از زندان با یکی از نزدیکانش که عضو داعش در سوریه بود تماس گرفت و از او خواست تا کمک کند برای پیوستن به نیروهای داعش در سوریه به این کشور برود اما در مقابل او از خواسته شد تا از تصمیمش صرفنظر کند و در همان لبنان برای داعش کار کند.

اطلاعیه پلیس لبنان افزود که داعش از فرد مورد نظر می خواهد تا دست به عملیات تروریستی علیه نیروها و ایست و بازرسی های ارتش لبنان در شمال این کشور بزند و در این راستا به او وعده داده شده که سلاح و کمربند انفجار برایش از سوریه ارسال خواهد شد. 

از وی همچنین خواسته شد که به یکی از کلیساهای لبنان نیز حمله کند.

پلیس لبنان موفق شد پیش از ارسال سلاح و اجرای عملیات فرد مورد نظر را دستگیر کند.

لبنان به دلیل همسایگی با سوریه، در سال های گذشته تحت تاثیر ناآرامی ها در این کشور قرار گرفت و برخی از گروه های تروریستی توانستند ناامنی هایی را در لبنان ایجاد کنند.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره همچنین سه سال مناطقی از شرق لبنان را در اشغال خود قرار دادند اما در تابستان سال گذشته نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان موفق به آزادسازی این مناطق شدند.

نیروهای امنیتی و پلیس لبنان طی دو سال توانسته اند افراد زیادی را که قصد عملیات تروریستی در این کشور داشتند دستگیر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.