"جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن که روز پنج شنبه با "نیکلای پاتروشف" همتای روس خود در شهر ژنو سوئیس دیدار کرد، به اوکراین سفر و در آنجا مواضعی ضدروسی را اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بولتون روز جمعه در دیدار با رئیس جمهور اوکراین در شهر کی­‌یف اعلام کرد که کشورش آماده کمک به اوکراین برای مقابله با دخالت روسیه در انتخابات آتی در آن کشور است.

بولتون در کنفرانسی مطبوعاتی با "پترو پوروشنکو" رئیس جمهور اوکراین گفت که واشنگتن و کی‌یف می توانند گام هایی برای جلوگیری از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ در اوکراین بردارند.

پوروشنکو که از سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور اوکراین است، از قرار معلوم برای دوره دوم ریاست جمهوری نیز در انتخابات سال ۲۰۱۹ رقابت خواهد کرد.

سخنگوی کرملین در بیانیه ای پیش از دیدار روز پنج شنبه میان مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای روسی اش، به این نکته اشاره کرد که آمریکا تمایلی به یافتن راهی برای بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن ندارد.

دیدار روز پنج شنبه میان بولتون و پاتروشف، نخستین دور از گفتگوهای مستقیم میان مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه پس از دیدار ماه گذشته میان رهبران دو کشور در فنلاند بود.

سخنگوی کرملین همچنین گفته بود که روسیه با تصمیم بولتون برای سفر به کی‌یف پس از پایان گفتگوها با پاتروشف هیچ مشکلی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.