دفتر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: در مقطع کنونی خروج حشد شعبی از شهرهای بزرگ منطقی نبوده و باعث بازگشت تروریست‌ های داعش می ‌شود.

بیانیه مذکور از دیدار العبادی با این هیأت و مسئولان و ادارات الحشد الشعبی خبر داد و اعلام کرد که او در این دیدار گفته است که  الحشد الشعبی حرکت جدیدی بود که با لبیک گفتن به فتوای آیت ‌الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق و از جان گذشتگی نیروهای آن در راه کشور، امید را به مردم عراق به ارمغان آوردند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: دولت فدرال این کشور در همه کنفرانس‌ های بین ‌المللی هیأت حشد شعبی را بخشی از دولت و وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق معرفی می ‌کند و با کسانی که به دنبال تخریب چهره این هیأت هستند، مقابله می کند.

وی در مورد احتمال خروج نیروهای حشد شعبی از شهرهای عراق نیز گفت که اخراج  نیروهای حشد شعبی از شهرهای بزرگ نباید تحت فشار سیاسی باشد، چرا که به رغم شکست و اخراج گروه‌های تروریستی داعش از عراق، هنوز هسته‌ ها و تفکر و ایدئولوژی این گروه افراطی در بین آنها وجود دارد و به همین دلیل باید به جنگ با آن ادامه دهیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: قانون اساسی و قوانین این کشور اجازه نمی ‌دهد فعالیت امنیتی، نظامی و اطلاعاتی با فعالیت ‌های سیاسی آمیخته شود و او مخالف ادغام احزاب سیاسی در داخل حشد شعبی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.