«برایان هوک»، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران بامداد شنبه (به وقت تهران) از اقدام کمیسیون اروپا برای تخصیص ۱۸ میلیون یورو (۲۰.۷ میلیون دلار) برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران واکنش نشان داد. 

 کمیسیون اتحادیه روز پنج‌شنبه (۲۳ اوت/۱ شهریور) اعلام کرد یک بسته حمایتی به ارزش ۱۸ میلیون یورو را برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران به تصویب رسانده است. 

برایان هوک در بیانیه جدید با بیان اینکه این تصمیم در «پیامی اشتباه در زمان نادرست» به ایران ارسال می‌کند، خواستار همکاری کشورهای اروپایی علیه تهران شده است. 

در این بیانیه آمده است: «تصمیم ۲۳ اوت اتحادیه اروپا برای تخصیص ۲۰.۷ میلیون دلار پول به ایران که "باعث گسترش ارتباطات اقتصادی و بخش‌محور میان ایران و اروپا خواهد شد"، پیامی اشتباه در زمان نادرست ارسال می‌کند.»

هوک، ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده، گفته که تخصیص این پول مانع از آن خواهد شد که تهران در سیاست‌هایش «تغییرات محسوس» ایجاد کند. 

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «کمک‌های خارجی از سوی مالیات‌دهندگان اروپایی، توان حکومت برای نادیده گرفتن نیازهای مردمش را حفظ کرده و راه ایجاد تغییرات محسوسی در سیاست‌ها[ی این کشور] را مسدود می‌کند.»

مقام ارشد آمریکایی که کشورش اصلی‌ترین همدست و حامی رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به شمار می‌رود در ادامه تهران را به تلاش برای ترور اشخاص در کشورهای اروپایی متهم کرده است. 

هوک همچنین بدون اشاره به آنکه دولت آمریکا با سیاست‌های مختلف از جمله از سر گرفتن تحریم‌های یکجانبه به دنبال وارد آوردن حداکثر فشار اقتصادی به مردم و در نهایت سرنگونی نظام حاکم در تهران است ادعا کرده این فشارهای اقتصادی از «سرمایه‌گذاری ایران روی تروریسم و درگیری‌های خارجی» نشأت می‌گیرند.   

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و تمایلی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد. 

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

هوک در بیانیه جمعه خواستار همکاری کشورهای اروپایی با سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.