هیل گزارش داد، این اظهارات از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در میانه اقدام شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون توییتر و فیسبوک در مقابله با حساب‌های کاربری مرتبط با روسیه و اقدام برخی شرکت‌ها برای منع الکس جونز، تئوریسین توطئه جناح راست از انتشار مطالبش در شبکه‌های آنان بیان شد.

شبکه فیسبوک، توییتر و آلفانت روز سه‌شنبه صدها حساب کاربری را که ادعا می‌شد وابسته به حکومت ایران بود حذف کردند. گوگل نیز پنجشنبه اعلام کرد که شماری از کانال‌های یوتیوب و سایر حساب‌های کاربری را به دلیل «ارتباط مخفی» آنها با کارزار اطلاعات جعلی مرتبط با ایران مسدود کرده است.

رییس جمهور آمریکا این شرکت‌ها را به "ساکت کردن میلیون‌ها تن از مردم" متهم کرد.

ترامپ اظهار کرد: غول‌های رسانه‌های اجتماعی میلیون‌ها نفر را ساکت می‌کنند. حتی اگر این به معنای اجبار ما برای ادامه شنیدن اخبار جعلی مثل سی‌ان‌ان که امتیاز آن به شدت پایین آمده باشد، نمی‌توان این کار را کرد. مردم باید بدون سانسور دریابند که چه چیزی واقعیت دارد و چه چیزی نه.

اظهارات ترامپ درباره رسانه‌های اجتماعی همزمان با رویارویی جک دورسی، مدیرعامل توییتر با ضرب‌الاجل قانونگذاران آمریکا برای تصمیم‌گیری در خصوص احضار او به دادگاه یا ارائه توضیحات در برابر کمیته‌های انرژی و تجارت مجلس نمایندگان درباره سانسور بیان شد.

قانونگذاران آمریکایی بر سر ادعای "ممنوعیت پنهان"برخی محافظه‌کاران از سوی مقامات توییتر به دلیل دیدگاه‌های سیاسی‌ آن‌ها خواستار پاسخ این شرکت هستند. "ممنوعیت پنهان" فرایندی است که طی آن مطالب کاربران بدون اطلاع آنان، از دنبال‌کنندگانشان پنهان می‌ماند.

دورسی در مصاحبه‌های خود تاکید کرده است که توییتر به دلیل دیدگاه سیاسی کاربرانش این اقدام را صورت نداده و تیم مدیریت مطالب او تنها رفتارهای نامناسب را مدیریت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.