«محمد جواد کولیوند» درمورد تقاضای استیضاح وزیر کشور که برای بررسی به کمیسیون شوراهای مجلس ارجاع شده بود، اظهارداشت: این کمیسیون سه‌شنبه گذشته جلسه‌ای با موضوع بررسی استیضاح وزیر کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار کرد.

وی با بیان این که در این جلسه نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر کشور دلایل و توضیحات خود را مطرح کردند، تصریح کرد: شماری از نمایندگان متقاضی از پاسخ های رحمانی فضلی قانع شدند لذا با توجه به اقناع این نمایندگان، امضاهای استیضاح وزیر کشور از حد نصاب افتاد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به از حد نصاب افتادن تقاضای این استیضاح، گزارش کمیسیون به هیات رییسه مجلس ارایه شد.

 تقاضای استیضاح وزیر کشور، ششم تیر ۹۷ با ۲۳ امضا و هفت محور تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

بی‌توجهی به توسعه سیاسی و اجتماعی کشور به ویژه احزاب و قانون جامع انتخابات،‌ بی‌برنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش روزافزون آسیب‌ها، عدم کفایت در مدیریت بحران به عنوان نمونه زلزله کرمانشاه و برخورد سلیقه‌ای، رابطه‌ بازی و اقدام بدون ضابطه و عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران از مهم ترین محورهای این استیضاح بود.هیات رییسه مجلس این تقاضا را برای بررسی ابتدا به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس فرستاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.