در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نمایندگان کشورمان در دسته ۹۴ کیلوگرم به مصاف ۸ وزنه‌بردار از کشورهای افغانستان، تایلند، کره‌جنوبی، قرقیزستان، چین تایپه، قطر، عربستان سعودی و هند ر فتند که در پایان حرکات یک‌ضرب سهراب مرادی در جایگاه اول و کیانوش رستمی در جایگاه دوم قرار گرفتند.

 

* یک‌ضرب: 

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه 189 کیلوگرمی به رکورد جهان که ۱۸۸ کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه ۱۸۹کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، یک رکورد جهانی دیگری را بعد از ۱۹ سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی ۱۹۹۹ آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با ثبت وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی در حرکت دوضرب با ثبت مجموع ۴۱۷ کیلوگرم رکورد دوضرب و مجموع جهان را شکسته بود تا رکوردهای هر ۳ حرکت این دسته به نام سهراب ثبت شود.

 

کیانوش رستمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته ابتدا موفق به مهار وزنه 175 کیلوگرمی نشد، اما در دومین انتخاب این وزنه را بالای سر برد. وی در سومین حرکت نیز در مهار وزنه 185 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 175 کیلوگرم و جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

مرادی و رستمی برای نخستین حرکات یک‌ضرب خود به ترتیب وزنه‌های 220 و 225 کیلوگرمی را درخواست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.