محسن هاشمی عصر امروز در همایش عبور از بحران و توسعه ایران که در حسینیه شماره دو جماران برگزار شد با تشکر و قدرشناسی از شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: همانطور که گفته شد در هفته دولت و به مناسبت زادروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به بهانه افتتاح خانه موزه آیت‌الله هاشمی‌ این مراسم با حضور اندیشمندان و بزرگان کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی بسیار عاطفی بودند و هر مسئله‌ای که برای مردم پیش می‌آمد، احساسات‌شان بروز می‌کرد، اظهار داشت: ایشان این عطوفت را در خانه هم بروز می‌دادند و نسبت به فرزندان ابراز احساسات  می‌کردند.

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی ادامه داد: بعد از ترورهای سال ۶۰ و همچنین ترورهای فرقان، خانه نزدیک بیت امام خریداری شده بود و پیشنهاد داده شد ایشان در این خانه سکنی گزینند. ایشان در خاطرات یک مهر سال ۶۰ از بازدید این خانه سخن گفته بود. ایشان ۳۵ سال در این خانه زندگی کردند.

محسن هاشمی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی ساده‌زیستی بود، تصریح کرد: با ایجاد این خانه موزه، می‌توان آن ساده‌زیستی به رخ حاکمان جهان بکشیم.

وی در ادامه به تشریح چگونگی طراحی و ساخت موزه خانه آیت‌الله هاشمی پرداخت و سپس از دست‌اندرکان ساخت خانه موزه آیت‌الله هاشمی تقدیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.