محمد گرجی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل هواپیمایی آسمان پایگاه شیراز اظهار داشت: هواپیمای کشوری امروز جلسه اضطراری با همه شرکت‌های هواپیمایی گذاشت و در این جلسه توافق شد که قیمت بلیت‌ها کاهش یابد و بالاترین نرخ بلیت ۳۶۰ هزار تومان باشد البته بعد از یکم مهرماه این نرخ ارزان‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما سه کلاس بالای نرخهایمان را کاملا حذف کردیم البته ارزان‌فروشی هم به نفع کشور نیست چون به ایرلاین‌ها دلار ۸ هزار تومانی می‌دهیم نباید بلیت‌ها ارزان بفروشند و باید نرخ بلیت‌ها را طوری مدیریت کنند که همیشه نرخ متوسطی داشته باشند.

گرجی با بیان اینکه آسمان فقط یک پرواز چارتر به لاوان دارد و آن هم برای جابه‌جایی‌ نفت است، افزود: هواپیمایی آسمان بلیت‌های خود را سیستمی می‌فروشد و شبکه فروش خوبی داریم و اصلا پرواز چارتر نداریم و برنامه‌ای هم برای چارتر نداریم.

وی با بیان اینکه مدیری که برای پایگاه شیراز انتخاب شده است از بدنه شرکت آسمان است و امید است که به زودی آسمان شیراز به جایگاه قبلی خود که از ان به عنوان پایگاه جنوب و حتی پایگاه خلیج فارس نام‌ برده می‌شد بازگردد، اظهار داشت: تاکنون ۹۰۰ نفر در پایگاه شیراز جذب کردیم و با وجود همه مشکلات امیدواریم که به زودی جذب نیروی ما به بالای یک هزار نفر برسد و تعداد پروازهای شیراز نیز افزایش یابد.  

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه به اعتقاد ما پایگاه شیراز از نظر فنی، عملیاتی و پرواز توانایی سرویس‌دهی به کل جنوب کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه مدیریت پایگاه شیراز بتواند ما را متقاعد کند ما هواپیماها را شب در همین پایگاه شیراز پارک کرده و صبح پرواز را از همین جا آغاز می‌کنیم و دوباره شب هواپیماها به شیراز بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه ما باید فرکانس پروازی به شیراز را افزایش دهیم و حتی اگر نتوانیم هواپیما اضافه کنیم حتما صندلی اضافه می‌کنیم، افزود: هر چه پایگاه شیراز بیشتر حمایت شود هواپیماهای بیشتری به سمت شیراز هدایت می‌شود.

گرجی با بیان اینکه بخشی از تاخیر پرواز به فرکانس‌های بالای پروازهای شیراز برمی‌گردد و ما اگر هواپیما جایگزین داشته باشیم می‌توانیم این تاخیرها را مدیریت کنیم، عنوان کرد: برخی تاخیرها واقعا از دست ما خارج است اما به عنوان اقدامات پیشگیرانه ما در درجه حررات‌های بالا و ساعت‌های گرم روز بلیط نمی‌فروشیم که مجبور نشویم تا خنک شدن هوا پروازها را نگه داریم البته با افزایش تعداد هواپیماها تاخیرها نیز کمتر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.