این نوازنده دف درباره تاثیر موسیقی در بهبود حال جامعه گفت: موسیقی خیلی می‌تواند در بهتر شدن حال مردم، نقش‌آفرینی کند. موسیقی بیان احساسات زیبا و پاک انسانی است. به تعبیری می‌گویند موسیقی غذای روح است. موسیقی در خانواده من اعتقاد و باور است. من بدون غذا نمی‌میرم اما اگر موسیقی نباشد خواهم مرد.

او معتقد است در شرایطی که مردم گرفتار هستند و آمریکا ناجوانمردانه به ایران هجمه وارد می‌کند، باید مقاومت کنیم و به خواسته آن‌ها تن ندهیم؛ یکی از راه‌های مقاومت این است که موسیقی گوش بدهیم و شاد باشیم.

عضو گروه کامکارها همچنین بیان کرد: یک بار فردی به من گفت ما شهید داده‌ایم، (آن‌وقت) شما موسیقی گوش می‌دهید؟ گفتم پهلوان‌ها در جبهه شهید شدند که مردم شاد باشند. موثرترین داروی روح موسیقی است و بهترین تاثیر را می‌گذارد.

او همچنین درباره پیشنهاد برگزاری کنسرت رایگان خیابانی گفت: خیلی پیشنهاد زیبا و عالی‌ای است. در گذشته هم انجام می‌شد و فرقی با کنسرت روی صحنه ندارد. اما ممکن است اگر چهار نفر ناباب به آنجا بروند سوءاستفاده‌هایی شود.

بیژن کامکار

کامکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تربیت گوش موسیقایی جامعه، اظهار کرد: گوش موسیقایی مردم به جای خیلی بدی هدایت شده است. ما که کار می‌کنیم اما صدایمان رسا نیست. این کار ابر رسانه است، یعنی تلویزیون! اما متاسفانه (تلویزیون) می‌خواهد با معیار و مقیاس خودش کار کند و می‌گوید می‌خواهم حرف من را گوش بدهند. بنابراین پرطرفدارترین موسیقی (موسیقی پاپ) را پخش می‌کند. خطابش هم به جوانان است زیرا گوشِ نسل ما تربیت شده است.

این نوازنده در پایان تاکید کرد: آن‌ها وحشتناک سلیقه مردم را خراب کردند به شکلی که من پیش‌بینی می‌کنم شاید در ۵۰ سال آینده، درست شود؛ زمانی که ما دیگر نیستیم!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.