ا‌غلامحسین عابدی در گفت‌وگو با ایسنا- ‌اظهار کرد: وزش طوفان و گردوخاک که از روز دوشنبه هفته گذشته در شمال استان شروع شد و بیشینه سرعت باد از همین روز تا کنون به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت رسیده است، همچنان ادامه دارد و امروز نیز سرعت وزش باد در این شهر به بیش از ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید .

وی خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد به قدری افزایش یافته که گردوخاک حاصل دید را به زیر 1000 متر کاهش داده است.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه از دوشنبه گذشته تا کنون هر روز سرعت وزش باد در زابل به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت رسیده است، گفت: در اکثر قریب به اتفاق این مدت غلظت ذرات معلق در هوای شهر نیز بیش از 30 برابر حد مجاز بوده است‌.

عابدی خاطرنشان کرد: شدت طوفان‌های چند روز اخیر در زابل به حدی رسید که دید افقی در محل فرودگاه زابل گاهی به زیر ۵۰۰ متر نیز کاهش یافت و علاوه بر اختلال در تردد جاده‌ای شهرهای شمال استان و تعطیلی ادارات، در برنامه پروازی فرودگاه زابل نیز اختلال ایجاد کرد‌.

روزهای نفس‌گیر برای مردم شمال سیستان و بلوچستان

فرماندار زابل گفت: تعداد بیماران ناشی از اثرات طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان به بیش از ۶۸۰ نفر رسید‌.

ناظری در گفت وگو با ایسنا افزود: تعداد بیماران ناشی از اثرات طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان که از هفته گذشته تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، به بیش از ۶۸۰ نفر رسید‌.

فرماندار زابل گفت: از این تعداد، ۵۲۹ نفر به صورت سر پایی مداوا  شدند و‌ هم اکنون ۱۵۳ نفر بستری هستند‌.

وی تصریح کرد: شدت وزش طوفان شن از هفته گذشته پنج شهر شمالی سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و در این مدت غلظت ریزگردها را به دهها برابر حد مجاز رسانده است، به طوری که امروز به سه هزار و ۲۹۵ میکروگرم بر متر مکعب رساند که این میزان ۲۱ برابر حد مجاز است‌.

ناظری خاطرنشان کرد: با وزش طوفان های شن در شمال سیستان و بلوچستان برای افراد دچار آلرژی، بیماری‌های تنفسی و چشمی مشکلات فراوانی ایجاد می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.