اکبر عبدی حالا بیش از یک ماه است که با برنامه شبانه «شبی با عبدی» به خانه‌های تماشاچیان تلویزیون می‌آید؛ برنامه‌ای که در ابتدا نام «عبدی شو» را یدک می‌کشید اما با تغییر و تحولی که در تیم برنامه‌سازی و تهیه کننده‌ها صورت گرفت، اسم برنامه نیز تغییر کرد و شبی با عبدی نام گرفت. برنامه‌ای که با محوریت اکبر عبدی، بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون روی آنتن می‌رود و به هر دری می‌زند تا مخاطب را سرگرم کند و او را بخنداند، اما تلخی ماجرا آنجاست که همه این تمهیدات راه به جایی نبرده و نتیجه چیزی جز طرح مسائل روز و مبتلابه مردم با لودگی و با نگاهی بشدت لوث شده، نبوده است. همه اینها را که جمع بزنیم و البته انصاف را هم چاشنی قضیه کنیم، باید بگوییم در نهایت این اکبر عبدی است که با بهره‌گیری نادرست از کاراکترش، این وسط به ثمن بخس خرج می‌شود!

مخاطب ایرانی خاطرات بسیاری از فیلم‌ها و نقش‌های متفاوت اکبر عبدی در ذهن دارد. اکبر عبدی اقبال آن را داشته است که طی دو دهه با شماری از بهترین کارگردان‌های سینمای ایران کار کند و نقش‌هایی به غایت زیبا و قابل تأمل بیافریند و بازی‌هایی متنوع از خود در حافظه بصری ایرانیان به ثبت برساند.

 

از مستأجر بامزه «اجاره نشین ها»ی مهرجویی تا عقب افتاده گیج و گول «مادر» حاتمی و از ملیجک «ناصرالدین شاه اکتور سینما»ی مخملباف تا «آدم برفی» میرباقری و... همه و همه کارنامه‌ای درخشان از بازیگری برای او فراهم آورده‌اند. هرچند این روند بازیگری از میانه دهه ۸۰ قطع شد و اکبر عبدی یکسره سر از کمدی‌های نازل و شانه تخم مرغی درآورد؛ کارنامه‌ای که هر چه پیش‌تر آمده، امکان دفاع از آن نیز کم و کمتر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.