صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: تغییر و تحولات نامتعارف اقتصادی و افسارگسیخته بویژه در بخش ارز، ثبات اقتصادی ما را تهدید می‌کند و این وزارتخانه عملکرد نامناسبی در این مسئله به جا گذاشته است.

وی با بیان اینکه بخش مهم مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از ضعف مدیریت است و تیم اقتصادی دولت به‌دلیل ناهماهنگی مقصر است، افزود: شفافیت همه جانبه اقتصادی از برنامه‌های شما بود که همکاران من به این برنامه رای دادند. در شرایطی که اقتصاد وضعیت نابسامانی دارد به لحاظ تامین ارز، شما و تیم اقتصادی ارز را به جای استفاده حساب شده به واردات اتومبیل و گوشی آیفون اختصاص دادید. جناب آقای کرباسیان شما کجای این معادلات تاسف‌انگیز قرار داشتید و چه بهتر بود به جای اینکه همه سوء مدیریت باشید خودتان استعفا می‌دادید اما حالا که در مقابل سوء‌مدیریت‌ها عافیت‌طلبی می‌کنید مجلس شما را استیضاح می‌کند تا افق امیدوارکننده‌ای پیش روی مردم قرار بگیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: شما به عنوان وزیر اقتصاد چه برآوردی از ارزش پول ملی دارید؟ پول ملی ارزش خود را از دست داده و برنامه شما نه تنها به ثمر ننشسته بلکه تاثیر سوء خود را گذاشته است.

بدری تصریح کرد: افت ارزش پول ملی بیشترین فشار را بر دهک‌ها وارد می‌کند و طبقات متوسط و پایین با کاهش قدرت خرید روبرو شده‌اند. عدم تامین ارز و ترخیص تجهیزات کارگاه‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و تولیدکنندگان بامشکل مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به موارد ذکر شده از همه همکاران استدعا دارم که به استیضاح رای مثبت دهند تا از ادامه روند نامناسب جلوگیری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.